آموزش: حل مشکل Saving در Windows Camera

آموزش: حل مشکل Saving در Windows Camera

مایکروسافت در هر زمینه‌ای پیشتاز باشد در زمینه موبایل حرفی برای گفتن ندارد و هر چند وقت یکبار بعد از ارائه ویژگی‌های کاربردی ،مشکلات عجیبی پیدا می‌شود که باید منتظر ارائه بروزرسانی از سوی مایکروسافت برای حل آن بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیا برنامه “Windows Camera” نیز برای شما بعد از گرفتن چند عکس پشت سر هم بر روی حالت Saving مانده و حتی بعد از ریستارت کردن نیز دوباره این مشکل وجود دارد؟ خب شما تنها نیستید و این یکی دیگر از باگ‌های ویندوز ۱۰ موبایل است که ظاهرا مایکروسافت برنامه‌ای برای حل مشکل آن ندارد اما شما میتوانید با انجام چند تغییر کوچک این مشکل را تا حدودی حل کنید.

اگر چه این را هم در نظر داشته باشید که این مشکل چند وقت یکبار ممکن است برایتان مشکل ساز شود اما با این حال شما میتوانید با استفاده ازین آموزش این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهید.

چگونه این مشکل را حل کنیم:

اگر گوشی شما لومیا۹۵۰ است شما میتوانید از طریق تنظیمات برنامه شما مینوانید گزینه RAW را خاموش کنید:

بعد از انجام دادن این کار شما میتوانید تعداد عکس های بیشتری را ثبت کنید و این مشکل را تا حدودی از بین ببرید.

ایا با این کار شما نیز توانستید مشکل Saving را تا حدودی حل کنید؟

فراتر از دانش، آموزش درست، یادگیری آسان؛ ژاپن و بهترین کشورهایی که در زمینه آموزش می‌توان یافت | بررسی روند آموزش: قسمت دوم

فراتر از دانش، آموزش درست، یادگیری آسان؛ ژاپن و بهترین کشورهایی که در زمینه آموزش می‌توان یافت | بررسی روند آموزش: قسمت دوم

ما تا به‌الآن چیزهای زیادی درباره ژاپن دیده‌ایم! امّا‌ آیا چیزهای زیادی هم درباره‌ی ژاپن می‌دانیم؟ باید گفت که ۹۰ درصد از کسانی که این جمله را خواندند، فقط حرف از پیشرفتگی ژاپن می‌زنند اما من، حرف از چگونگی پیشرفتگی‌شان، و حرف از چگونه پیشرفته شدنشان می‌زنم. بگذارید نگاهی به تیتر بیندازیم.

فراتر از دانش: آموزش درست، یادگیری آسان.

جمله‌ی بالا، اولین و اخرین جواب به سوال‌مان است… چگونه ژاپن به این‌جا رسید؟ به قسمت دوم از بررسی روند آموزش در کشورهای مختلف در وب‌سایت ترنجی، خوش آمدید.

بررسی روند آموزش | نظام آموزشی ژاپن و چند کشور دیگر

ما در قسمت ۱، درباره زجرهای مردم ژاپن و فنلاند طی جنگ‌هایی که در سالیان پیش اتفاق افتاده بود، صحبت‌های کوتاهی کردیم. برای این‌که با فنلاند آشنا شوید، و بدانید چرا به آن کشور می‌گویند که دارای بهترین نظام آموزشی‌ست، می‌توانید قسمت اول را مطالعه کنید.

بررسی نظام آموزشی ژاپن | ترنجی

در این سال‌ها… | بررسی نظام آموزشی ژاپن

به‌خاطر آمریکا، مردم ژاپن خسارات بی‌سابقه‌ای را متحمل شدند.  بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن صدمات بسیاری دید و کلی از مردم این کشور برای مقابله با آمریکا کشته شدند! ولی در عوض، ژاپن با امید و کوشش بسیاری که داشت، همه‌چیز را دوباره ساخت! از نو شروع کرد! کشوری که به‌راحتی ولی با سختی‌های زمان خود، خسارات را تبدیل به جاده‌ای برای موفقیت کرد. جاده‌ای که مردمش، آن‌را به فرزندان آینده‌ی خود هدیه کردند.

شاید بگویید که نویسنده، به‌راحتی با کلمات بازی می‌کند اما در حقیقت، اگر نگاه کوتاهی به تاریخچه این کشور دوست‌داشتنی کرده باشید و یا حتی سریال‌های ساخته شده درباره مردم زحمت‌کش و رنج‌هایی که از جنگ حاصل شد را دیده باشید، صددرصد می‌گفتید پس حق با نویسنده است و صد سوال دیگر که چرا ژاپن الآن توانسته از نظر علم و دانش در اکثر زمینه‌ها پیشرو باشد؟ این ژاپن چرا مانند یک کشور بدبخت نیست و یا چرا مردمان این کشور انقدر از نظر اجتماعی جلو افتاده‌اند و صدها سوال دیگر…

قبل از این‌که بگوییم چه چیزی باعث شد تا ژاپن در مسیر دانش افتخارآمیز شود، قصد داریم تا یادی کنیم از سریال محبوب و دوست‌داشتنی که بارها و بارها هم از شبکه‌های صداوسیمای خودمان تکرار و پخش گردید. اوشین! زنی که با تمام مشکلات ساخت، آن‌ها را تبدیل به مسیر موفقیت کرد، و فرزندانی پرورش داد که هیچ‌وقت، احترام به بزرگ‌تر در بین آن‌ها زیر سوال نرفت.

بگذریم. همه‌چیز از زمانی شروع شد که ژاپن با بمباران‌های ناجوان‌مردانه‌ی آمریکا، تبدیل به یک کشور پرمشکل شده بود! مردم با شعار ما مدرسه داریم، تصمیم سرسختانه‌ای گرفتند تا کشور را بار دیگر بسازند آن هم از نو! ژاپن امروزه بسیار پرجمعیت است و حتی به‌یاد می‌آورم کارشناس ایرانی را که درباره خانه‌های آن‌ها تحقیق کرده بود و می‌گفت خانه‌های ایرانی‌ای که از نظر اکثرِمان کوچک به‌حساب می‌آیند، برای برخی از ژاپنی‌ها آرزوست! در همین مسیر، آن‌ها یک شعار دیگر نیز در این راه به‌زبان‌ها انداختند! ما خانه‌ها را کوچک می‌سازیم، مدرسه‌هایمان را بزرگ.

حتی اگر انیمیشن بسیار زیبای Your Name را هم دیده باشید، به دو مدرسه‌ی نسبتاً متفاوت از هم در طول زمان اشاره کاملی دارد و حتی مدرسه‌ای که در کیوتو هست، در بالای پشت‌بام آن، زمین ورزش دبیرستانی‌ها قابل مشاهده است. در واقعیت و به‌دور از انیمیشن هم ژاپنی‌ها از تمام فضا برای این‌که دانش‌آموز هیچ کم و کسری نداشته باشد استفاده کرده‌اند و همان‌طور که گفتیم پشت‌بام هم جزئی از فضای مدرسه است.

انیمیشن Your Name.

انیمیشن Your Name.

 در مدارس ژاپنی، یونیفورم‌ها یا بهتر بگویم لباس‌های فرم بچه‌ها بسیار ساده است! همیشه با خودم می‌گفتم چرا انقدر ساده و بی‌رنگ! بعد از این‌که در یک سایت ژاپنی که به زبان خارجی هم مطلب‌های مختلفش را گذاشته بود، درباره لباس فرم دانش‌اموزان دختر و پسر تحقیق کردم، از خود بی‌خود شدم و بار دیگر علاقه‌ام نسبت به این کشور شدت یافت! شاید شما هم متعجب شدید ولی صبر کنید!

به‌خاطر یونیفرم دانش‌آموزان کلی تحقیق شده است و هیچ‌چیز بی‌حساب نبوده

آن‌ها در طول سال دو جفت لباس دارند! و البته شایسته‌ی گفتن است که طراحی لباس دختران با پسران کاملا متفاوت است اما از نظر خصوصیاتی مثل رنگ تفاوت خاصی ندارند. گفتیم که دو جفت لباس! اولین فرم لباس‌ها برای فصل بهار و تابستان است که لباسی تقریبا آزاد به‌شمار می‌رود به این جهت که دانش‌آموز از گرمای آفتاب اذیت نشود.

و فرم دوم لباس‌ها مربوط به فصل زمستان یا کمی قبل‌تر از آن است که از سبک آزاد و پوشش ناقص فاصله گرفته و دانش‌آموزان را از تمامی جهات در برابر سرما حفظ می‌کند! خیلی جالب است که حتی یونیفرم‌هایشان هم از سر حساب و کتاب است. مورد بعد، این بود که لباس‌ها چرا بی‌روح و رنگ هستند؟ چند دلیل دارد! مورد اول، مدارس ایرانی را به‌یاد می‌آوریم که فاصله‌ی مادی و بهتر بگوییم طبقاتی بین کودکانی که وضع بهتری دارند، بسیار احساس می‌شود. و این به لباس‌هایی که فرزندمان می‌پوشد یا وسایلی که دارد و… برمی‌گردد! اما در ژاپن یونیفورم‌ها (البته به‌جز چند سال اول ابتدایی که لباس فرم در کار نیست) به این دلیل ساده هستند تا هیچ‌کس خود را از دیگری برتر نبیند و همه در یک سطح باشند. نکته‌ی بعدی، رنگ خاکستری مانند و سفید لباس‌هاست! دلیل این انتخاب رنگ، این است که دانش‌آموز از همان ابتدا یاد بگیرد چطور لباس بپوشد و ساده‌پوشی جزئی از عادت او شود و تجمل‌گرایی در نسل بعدی تا حد امکان کمتر جلوه کند. دلیل این رنگ‌ها هم همین است که بدپوشی در کشور معنا نداشته باشد و سنت‌ها و آداب ژاپنی حفظ شود.

بعد از تمامی این‌ها، فهمیدم که دانش‌آموزان ژاپنی به این‌خاطر لباس‌های ساده‌ای بر تن می‌کنند که همه‌ی حواسشان به امر یادگیری باشد! یعنی لباس دیگری، مانعی برای یادگرفتن بقیه افراد، نباشد!

بر عهده‌ی دانش‌آموز است که کلاسش و مدرسه‌اش را تمیز نگه دارد

بعد از همه این ماجراها، ما همیشه در مستندها یا فیلم‌ها و انیمیشن‌ها دانش‌آموزان ژاپنی را مرتب و تمیز دیده‌ایم! به‌طوری که باید گفت، مدارس ژاپن مستخدم و خدمت‌کاری ندارند که مدرسه را تمیز کند! این بر عهده‌ی دانش‌آموز است که هر روز با کمک دیگر محصلان، به تمییزکردن مدرسه بپردازد! تصاویر را ببینید تا بهتر متوجه شوید.

تمیز کردن مدارس ژاپنی بدست محصلان

تمیز کردن مدارس ژاپنی بدست محصلان

شاید جالب باشد که بدانید دانش‌آموزان، چه در دبستان باشند و چه در دبیرستان، همگی با هم در مدرسه راهروها و حتی حیاط، و کلاس‌های درسی را در کنار توالت‌ها و پنجره‌ها جارو و تمیز می‌کنند و درنهایت هم سطل‌های زباله را تخلیه می‌کنند! این خودِ خودِ حس مسئولیت‌پذیری و وظیفه‌شناسی است که در مدارس ژاپن از همان ابتدا تبدیل به یکی از درس‌های زندگی شده‌است! این‌گونه‌است که کشور مردمانی مسئولیت‌پذیر پرورش می‌دهد.

زمان غذا | ترنجی

بعد از چند کلاس و خستگی تمام، وقت غذا خوردن است! دانش‌آموزان همراه با معلم در کلاس، شروع به خوردن خوراکی‌ها می‌کنند! حتی خوراک و غذای این بچه‌ها هم توسط مدرسه آماده می‌شود! نکته قابل توجه این است که بوفه‌ای در مدارس وجود ندارد و ای کاش ایران هم همین روند را در پیش بگیرد چرا که اکثر بوفه‌ها، مواد غذایی و خوراکی‌های غیر استاندارد شرکت‌های خصوصی و از جمله نوشیدنی‌ها و آب‌میوه‌هایی می‌فروشند که باور کنید اگر یک بار به‌طور دقیق و ۱۰۰% بررسی شوند، درشان را گل می‌گیرند!

خورد و خوراک دانش‌آموزان

مدارس آشپزخانه دارند و بعد از آماده‌شدن غذا، آن را به کلاس‌ها منتقل می‌کنند آن‌هم در سینی‌های استیل و بهداشتی. جالب است بدانید که قبل‌تر اشاره کردیم خدمت‌کاری در کار نیست بله! خود بچه‌ها در آشپزخانه‌ها هستند خیلی عجیب است اما حقیقت دارد و همانطور که در تصاویر هم مشاهده می‌کنید، بهداشت در همه‌جا حرف اول را می‌زند (به لباس‌ها و دستکش‌های مخصوص نگاه کنید).

خوراکی نامناسب ممنوع

خوراکی نامناسب ممنوع

سالم‌ترین غذاها را در کنار معلم می‌خورند

غذاها هم چیز عجیبی نیست که الآن بگوییم که اَه باز همان غذاهای دریایی زنده زنده! عموماً غذاها سیب‌زمینی یا سبزیجات، نودل‌های مختلف، گوشت قرمز و برنج و سالاد، میوه و… هستند و شخصا مشکل خاصی در این غذاها نمی‌بینم! نه قند را بالا می‌برند، نه قند بالا دارند، و نه ارزش غذایی پایین!

من گفتم همه‌چیز از سر حساب و کتاب است! باز هم می‌گویم! می‌دانید چرا غذاها انقدر ساده هستند؟ به‌این دلیل که ژاپنی‌ها از همان ابتدا سالم غذاخوردن را به بچه‌ها آموزش می‌دهند! این غذاها هم سَرسَری به مدارس نیامده‌اند همه طبق بررسی کارشناسان مربوطه و آشپزهای ژاپنی و با نظارت کامل تبدیل به خورد و خوراک دانش‌آموزان شده‌اند! گفتیم که دانش‌آموزان غذا را در کلاس می‌خورند! پس معلم غذایش را کجا بخورد؟ معلم نیز برای قوی‌تر شدن ارتباط بین هر دو طرف، غذایش را در همان کلاس و در بین بچه‌ها می‌خورد.

آداب و رسوم در مدارس ژاپن

آداب و رسوم در مدارس ژاپن

حفظ آداب و سنت‌ها

مهم‌تر از غذا و نظافت و همه این‌ها، هر کشور به سنت‌ها و آداب و رسوم خود اعتقاد بسیاری دارد! ژاپن نیز در مدارس برای حفظ رسومات و هنرهایی که در نسل‌های جدید بهایی به آن‌ها نمی‌دهند، در همین مدرسه‌ها هایکو یا شودو یاد می‌دهد که هر دو سبکی از اشعار و خطاطی ژاپنی هستند. ای کاش ما نیز در ایران کلاس هنر را کمی بهبود می‌بخشیدیم و آداب و رسوماتمان را کمی جدی می‌گرفتیم تا به‌جای این‌که از آن‌ها در کتاب‌های مذهبی آن‌هم برای قبولی در امتحانات یاد می‌بردیم! بد نیست اشاره کنیم که تاریخ هزارساله‌ی ژاپن در مدارس ارزش بالایی دارد و از همین جهت دانش‌آموز در طی زمان آشنایی بسیاری با اجداد و گذشتگان خود پیدا می‌کند و دین او به وطن تقویت می‌یابد.

مدارس ژاپنی

نکته: کشور ژاپن اهمیت فراوانی به آموزش نوین می‌دهد و از همین رو بسیاری معتقدند بهترین شهر برای دانش‌آموز بودن توکیو ژاپن است!

توکیو | ترنجی

توجه: اگر احساس می‌کنید درباره ژاپن صحبت‌های کوتاه داشته‌ایم و در این دو قسمت کامل از پس اطلاعات لازم بر نیامده‌ایم، می‌توانید نظرتان را در پایین مطلب بنویسید تا پس از بررسی به فکر بیفتیم تا مطلب کامل‌تر ارائه دهیم.

بررسی روند آموزش: قسمت دوم | اختصاصی ترنجیدر دروس نیز همه‌چیز حساب و کتاب دارد! هیچ‌چیز و هیچ‌چیز را بی‌منطق به خورد دانش‌آموز نمی‌دهند! هیچ‌چیزو هیچ‌چیز را بدون بررسی به متن در نمی‌آروند! و هیچ‌چیزو هیچ‌چیز را تا وقتی نیاز احساس نشود بر درس‌ها اضافه نمی‌کنند. با این وجود، سخن‌پایانی در رابطه با نظام آموزشی ژاپن و فنلاند را بگویم.

سخن پایانی نظام آموزشی ژاپن و فنلاند

این همه سختی و جنگ و فقر و گرسنگی این مردمان تلاشگر را شکست ندادند! هیچ‌چیز باعث نشد تا ژاپن، فنلاند، و مردم این دو کشور، از مسیر درخشش خسته شوند و تا آخر خط ادامه ندهند! بله! اگر ما هم مثل این مردمان به فکر بیفتیم و بهانه‌های نشدن را کنار بگذاریم و اتحاد مردمی ایجاد کنیم، با تغییر نظام آموزشی پوسیده‌مان، می‌توانیم ایران را بسازیم! حداقل اگر به فکر خود نیستیم، به فکر آینده‌ی فرزندانمان باشیم.

بررسی روند آموزش: قسمت دوم | اختصاصی ترنجی

خلاصه‌ای از بهترین سیستم‌های آموزشی جهانی

در دومین بخش از این مطلب که خلاصه‌ای از بهترین سیستم‌های آموزشی جهانی است، ما به‌طور خلاصه شما را با بهترین کشورهایی که برای تحصیل سنگ تمام گذاشته‌اند آشنا می‌کنیم و صدالبته حرف ما با حقیقت تفاوتی ندارد و اگر کمی تحقیق کنید شما این چند کشور را طلا می‌گیرید!

کشور اول کره جنوبی

کشور اول | کره جنوبی – نظام آموزشی برای همه

در این کشور با شعار نظام آموزشی برای همه با موارد جالبی برخورد داشته‌ایم! گفتیم نظام آموزشی برای همه! بله درست است. در این کشور تمامی افراد ناتوان یا کم‌توان از نظر مالی یا جسمی حتی، و حتی یک سری از بیماران که قادر به تحصیل درست نیستند هم تحت حمایت کشور قرار دارند و همگی از نظر مالی مشکلی ندارند تا به تحصیل بپردازند. نکته‌ی بسیار جالب این است که آن‌ها شعارشان را بسیار جدی می‌پندارند و حتی دانش‌آموزان یا خانواده‌هایی که از کره شمالی فرار کرده‌اند را هم برای تحصیل کمک می‌کنند.

مدارس کره جنوبی

حمایت‌کردن اهمیت عجیبی دارد!

این کشور از نظر رفاه، مشاوره تحصیلی و غیره، و ارائه خدمات متنوع برای مردمش هیچ کم و کسری نذاشته است و همه‌جور امکاناتی هم در مدارس فراهم است. خانواده‌های کم‌درامد هم برای خرج‌های اضافه‌ای در دوران دانشگاه به کوپن‌های مخصوصی دسترسی دارند تا هیچ‌وقت از درد بی‌پولی زجر نکشند. یک طرح جالب از سال‌ها پیش در این کشور به راه افتاده‌است. WEE نام طرح است که مخفف‌شده‌ی عبارت We + Education + Emotion است و یعنی ما (شاید اتحاد هم معنی دهد) + آموزش + ایمان.

این طرح برای بیمارانی که به افسردگی دچار هستند از سال‌ها پیش به‌اجرا درآمده‌است تا آن‌ها از تحصیل عقب نمانند و همه‌کار برای بهبود آن‌ها به انجام درآید. حتی دولت برای اشخاصی که مشکلات خاص دارند که مانع از حضور آن‌ها در کنار دیگر دانش‌آموزان عادی می‌شود، مدارس جداگانه‌ای ساخته و به آن‌ها هدیه کرده‌است که درس‌ها نیز مطابق با سطح یادگیری و سلیقه‌ی آن‌ها باشد و حتی بر شخصیت آن‌ها تاثیر بسیار مثبت بگذارد چرا که بسیاری از درس‌ها مرتبط با همین است.

دانش آموزان کره‌ایمدارسی مانند کالج! دانش‌آموز آن چیزی را می‌خواند که دوست دارد نه آن‌چیزی که اجبار شده

طبق اطلاعات موجود، مثل این‌که در یک دوره محصلان دبیرستانی مجبورند در دبیرستان‌های متوسط و با درس‌های معمولی  شب و روز بگذرانند و بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده، آن‌ها به انتخاب خود بتوانند سه مدرسه را که بهتر می‌پسندند انتخاب کنند. سه مدرسه به شرح روبروست: مدارس عمومی یا فرهنگی تحصیلاتی، مدارس حرفه‌ای و فنی، و در نهایت مدارس تخصصی و با هدف که کمی هم مثل کالج‌هاست. دبیرستان‌های عمومی و آکادمیکی، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و در نهایت به‌خوبی یک دانشگاه دوره‌ای از درسی که محصل احساس موفقیت بیشتر در آن می‌کند را ارائه می‌دهد که همان رشته‌ی دانش‌جویی محصل خواهد بود.

QLED سامسونگ تلویزیونی بدون پیکسل سوختگی ؛ بهترین گزینه برای اهالی بازی

QLED سامسونگ تلویزیونی بدون پیکسل سوختگی ؛ بهترین گزینه برای اهالی بازی

در سال‌های اخیر دنیای بازی پیشرفت‌های مهمی داشته است. تولیدکنندگان کنسول‌های بازی، سیستم‌هایی را تولید کرده‌اند که از گرافیک 4K و بازه دینامیکی بالا (HDR) پشتیبانی و بازی‌ها را به سطحی جدید رسانده‌اند. متناسب با این روند، تولیدکنندگان تلویزیون هم محصولاتی جدید را عرضه کرده‌اند که می‌توانند تصاویری با رنگ‌های دقیق و براق را برای بازی‌ها ایجاد کرده و تجربه بازی را ارتقا دهند.

سری جدید QLEDهای سامسونگ اما عالی‌ترین گزینه تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی است زیرا مشکل معمول حک شدن تصویر روی صفحه نمایش (موسوم به پیکسل سوختگی) را از بین برده است. این مشکل به دلیل بازی برای مدت طولانی روی صفحه تلویزیون ایجاد می‌شود. قابلیت‌های زیر تجربه شما از بازی‌های دیجیتالی را به عالی‌ترین سطح آن می‌رساند:

رفع مشکل پیکسل سوختگی

یکی از جدی‌ترین مشکلات بازی‌های دیجیتالی، حک شدن تصویر روی صفحه نمایش است. این مشکل‌ زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر ثابت به دلیل نمایش داده شدن برای مدت طولانی روی صفحه تلویزیون، برای همیشه روی صفحه حک می‌شود. این پدیده را «پیکسل سوختگی» می‌نامند. نشریه معتبر آرتینگ (RTINGS) در حوزه بازی‌های دیجیتالی این مشکل را یکی از اصلی‌ترین مشکلات اهالی بازی می‌داند زیرا این افراد معمولا تصاویر ثابتی را برای مدت طولانی روی صفحه نمایش خود می‌بینند.

در حالی که این مشکل در تلویزیون‌های QLED حل شده است اما تلویزیون‌های OLED همچنان به آن دچار هستند زیرا در آنها هر پیکسل بصورت مستقل کنترل می‌شود. فروم معروف AVS در حوزه سرگرمی‌های صوتی و تصویری خانگی، بخشی را به مشکل پیکسل سوختگی تلویزیون‌های OLED اختصاص داد که تا کنون صدها مورد شکایت از این مشکل در این بخش ثبت شده است.

در تلویزیون‌های OLED هر پیکسل چرخه عمر مستقلی دارد زیرا بصورت جداگانه کنترل می‌شود. هرچه این پیکسل برای مدت طولانی‌تری روشن بماند، عمر آن کوتاه‌تر شده و در ابتدا روشنایی تصویر کمتر شده و در نهایت منجر به حک شدن تصویر روی صفحه می‌شود.

بالاترین روشنایی ممکن

تلویزیون‌های OLED به دلیل قابلیت رندر کردن رنگ سیاه تیره در اتاق‌های تاریک، می‌توانند کنتراست بالایی ایجاد کنند. این توانایی هرچند برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک جذاب است اما اهمیتی برای اهالی بازی ندارد. اهالی فیلم اساسا تلویزیون را در اتاق‌های کم نورتر تماشا می‌کنند اما گیمرها از آن در اتاق‌هایی با روشنایی بالا استفاده می‌کنند. در این حالت تلویزیون‌های QLED بهترین عملکرد را دارند زیرا در حالی که روشنایی تلویزیون‌های OLED نهایتا به ۷۰۰ نیت می‌رسد، سری QLEDهای سامسونگ روشنایی بسیار بالاتری ایجاد کرده و جدیدترین مدل‌های آن به ۱۵۰۰ و حتی ۲۰۰۰ نیت رسیده‌اند.

کمترین تاخیر در ورودی

تاخیر در ورودی به معنای فاصله زمانی بین فشرده شدن یک دکمه یا جهت روی دسته بازی تا زمان اعمال شدن اثر مربوطه روی تصویر بازی است. هرچه این زمان بیشتر باشد بازی، بخصوص در مورد بازی‌های جنگی یا مسابقه‌ای، با تاخیر و کند به نظر می‌آید. در واقع اگر تلویزیون‌تان بیش از حد در این زمینه کند باشد، ممکن است کاراکتر شما در بازی به همین دلیل کشته شود. تلویزیون‌های QLED سامسونگ کمترین تاخیر ورودی را دارند و اگر آنها را در حالت بازی قرار دهید این تاخیر به ۲۰ تا ۲۵ میلی ثانیه می‌رسد. این در حالی است که تلویزیون‌های OLED از تاخیر ورودی بسیار طولانی‌تر رنج می‌برند.

حجم رنگ بالاتر

بازی‌های ویدیویی رنگ‌های بسیار بیشتری در مقایسه با فیلم دارند و به همین دلیل اهالی بازی باید تلویزیون‌هایی را انتخاب کنند که حجم رنگ بالاتر و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری دارند. تلویزیون‌های QLED در مقایسه با محصولات OLED می‌توانند سطح بالاتری از رنگ را در روشنایی‌ بیشتر، تولید کنند. سری ۲۰۱۷ تلویزیون‌های سامسونگ که در نمایشگاه CES رونمایی شد تاییدیه انجمن ورباند دوچر الکترونیکر (VDE) را برای توانایی تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ دارد به این معنی که می‌تواند حتی ظریف‌ترین تفاوت‌ها در رنگ را در هر سطح از روشنایی نمایش دهد.

بهینه شده برای بازی

سامسونگ در محصولات جدید خود، فعال‌ کردن حالت بازی را بسیار ساده‌تر کرده است. در این حالت اگر تلویزیون به کنسول بازی یا کامپیوتر متصل شود، تنظیمات و پردازش‌های خودکار تلویزیون لغو شده و به بازی اجازه داده می‌شود بهترین تنظیمات تصویر را برای خودش انتخاب کند. تا قبل از این حالت بازی در چند لایه در منوی کاربری قرار داشت که فعال کردن آن را بسیار دشوار می‌‌کرد اما مدل‌های ۲۰۱۷ تلویزیون‌های سامسونگ این گزینه را به منوی تصویر آورده است.

شرکت سامسونگ همواره به دنبال عرضه محصولاتی است که نماینده سبک زندگی کاربران باشد. تلویزیون‌های QLED سامسونگ نیز با نگاه به همین رویکرد و برای برآوردن نیازهای اهالی بازی و نمایش تصویری دقیق، براق و با رنگ‌های واضح برای نسل آینده بازی‌های ویدیویی، طراحی و تولید شد.

در MENA Forum 2018 سامسونگ از تجربه‌ای ساده و هوشمند با اینترنت اشیا رونمایی کرد

در MENA Forum 2018 سامسونگ از تجربه‌ای ساده و هوشمند با اینترنت اشیا رونمایی کرد

سامسونگ الکترونیکس امروز در کنفرانس بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا از چشم‌انداز خود در حوزه اینترنت اشیا رونمایی کرد که هدف آن همکاری نوآورانه و هدفمند در راستای خلق تجربه‌ای روان، هماهنگ و هوشمند برای ساده کردن زندگی مصرف‌کنندگان محصولات مختلف اعلام شد. سامسونگ در کنفرانس سالانه خاورمیانه و شمال آفریقای خود (MENA Forum 2018) خود درباره راهبردش برای توسعه حوزه‌های کاربردی اینترنت اشیا با استفاده از هوش مصنوعی و SmartThings توضیح داد که می‌توانند دستگاه‌های متصل سامسونگ را با هم یکپارچه کنند.

شرکت سامسونگ علاوه بر هدف‌گذاری برای آماده کردن تمامی محصولاتش در جهت اتصال به اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۰، همچنین اعلام کرد که همه این محصولات هوشمند نیز خواهند شد. سامسونگ می‌خواهد با وارد کردن قابلیت بیکسبی در تمامی دستگاه‌های خانگی و هوشمند، تمامی محصولات خود را بصورتی هوشمند کند که امکان شخصی‌سازی برای کاربر را داشته و در نتیجه کارهای روزمره را برای او ساده‌تر کند.

در این نشست محصولات اصلی و جدید سامسونگ از جمله تلویزیون ۸۵ اینچی QLED 8k، ماشین‌ لباسشویی کوییک درایو (QuickDriveTM) و گوشی هوشمند گلکسی A8 نیز معرفی شدند. علاوه بر این محصولات جدید، سامسونگ همچنین توضیح داد پلتفرم SmartThings چطور تمامی دستگاه‌ها را شامل شده و بصورتی روان آنها را در یک پلتفرم و روی یک فضای ابری به هم متصل می‌کند تا امکان دسترسی به آنها از طریق یک اپلیکیشن جهانی فراهم شود.

سانگ‌وان میانگ، مدیر بخش خاورمیانه و شمال‌آفریقای شرکت سامسونگ گفت «تمایل ما به نوآوری مداوم، ریشه در علاقه‌ ما برای تبدیل مفاهیم به واقعیت‌ها دارد. در سال‌های اخیر اینترنت اشیا پیشرفت قابل توجهی داشته است و ما به عنوان شرکت نوآور در این عرصه وظیفه داریم برای پذیرش سریع‌تر اینترنت اشیا تلاش کنیم.»

او افزود «چیزی که امروز معرفی کردیم تجربه‌ای از اینترنت اشیا در مقیاس واقعی بود که نشان داد چطور می‌تواند با زندگی هر روزه ما تلفیق شود.»

آقای میانگ گفت «ما با وارد هوش به اینترنت اشیا می‌خواهیم زندگی کاربران را ساده و غنی‌تر کنیم. ما قدم‌های معناداری به سمت ایجاد جهانی کاملا متصل برداشته‌ایم که در عین حال هوشمند و قابل شخصی‌سازی‌ هم باشد.»

تجربه‌ای روان و پیشرفته از دنیای سرگرمی با تلویزیون‌های QLED

سامسونگ همچنین از نوآوری‌های فنی خود در زمینه اتصالی روان در جدیدترین سری تلویزیون‌های خود نیز رونمایی کرد. بر اساس این نوآوری، تلویزیون QLED 8K سامسونگ مجهز به اولین فناوری جهان برای هوش مصنوعی 8K خواهد شد که آن را به دستگاهی تعاملی و خلاق تبدیل می‌کند. فناوری هوش مصنوعی بکار رفته در تلویزیون QLED 8K سامسونگ از ماشین یادگیری برای تحلیل محتوا و تقویت خودکار رزولوشن‌های پایین به کیفیت 8K استفاده می‌کند. با بهره‌مندی از قابلیت‌هایی مانند تقویت جزییات، کاهش نویز، احیای گوشه‌ها و تنظیم خودکار صدا، تلویزیون QLED 8K تجربه دیداری کاربر را به بهترین حالت رسانده و هر نوع محتوایی را از هر منبعی به تصویری با کیفیت 8K تبدیل می‌کند.

شرکت سامسونگ همچنین SmartThings را برای سری تلویزیون‌های خود معرفی کرد که به کاربر امکان می‌دهد بدون مشکل تلویزیون را به دیگر دستگاه‌های خانه متصل کند. با استفاده از این پلتفرم، تلویزیون به داشبوردی برای کنترل کل اکوسیستم محصولات سامسونگ در خانه تبدیل شده و از طریق آن کاربر می‌تواند همه دستگاه‌ها را کنترل کند.

سامسونگ همچنین از ساندبار NW700 Sound+ خود در کنفرانس امروز رونمایی کرد. صدای این دستگاه می‌تواند تجربه‌ای واقعا فراگیر را از برنامه‌ تلویزیونی مورد علاقه‌تان به شما عرضه کند. ساندبار NW700 Sound+ با استفاده از انواع قابلیت‌های تقویت صدا، صدایی دینامیکی و هدفمند را پخش می‌کند. طراحی این دستگاه نیز بسیار زیبا و چشمگیر بوده و می‌توان آن را براحتی روی دیوار نصب کرد. این دستگاه با سه حالت صدای استاندارد، فراگیر و هوشمند می‌تواند تجربه شنیداری کاربر را تغییر داده و یک سیستم سینمای خانگی پیشرفته را متناسب با نیازهای کاربر ایجاد کند.

تعریف جدید از زندگی متصل با جدیدترین لوازم خانگی

کنفرانس امسال سامسونگ نمایشی بود از مجموعه‌ای متمایز از لوازم خانگی که نشان‌دهنده پیشرفتی قابل توجه در حوزه نوآوری بود. این محصولات به کاربران امکان خواهند داد زندگی بدون مشکل را در یک خانه متصل تجربه کرده و این تجربه را با اینترنت اشیا تقویت کنند.

محصول دیگری که برای اولین‌ بار در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی معرفی می‌شد، ماشین‌های لباسشویی کوییک‌درایو با امکان اتصال به اینترنت اشیا بود که به کاربر امکان می‌دهد تا چرخه شستشوی لباس‌های خود را از طریق دیگر دستگاه‌های متصل خود شروع یا متوقف کرده و حتی روی آن نظارت داشته باشد. ماشین‌های لباسشویی کوییک درایو همچنین مجهز به دستیار هوشمند سامسونگ هستند که با استفاده از هوش مصنوعی بهترین گزینه شستشو را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

دستگاه تهویه هوای Wind-Free سامسونگ نیز برای اولین بار از سیستم خنک کننده دو مرحله‌ای استفاده می‌کند که علاوه بر کاهش قابل توجه مصرف انرژی، امکان کنترل از راه دور از طریق وای‌فای را هم دارد.

نکته نهایی اینکه سامسونگ با معرفی فامیلی هاب (Family Hub) خود نشان داد که واقعا متعهد به هوشمندسازی اینترنت اشیا است. فامیلی‌هاب علاوه بر کاربردهای پیشرفته خود اکنون مجهز به بیکسبی و تایید هویت صوتی است که بر همین اساس می‌تواند اطلاعاتی شخصی شده را برای هرکدام از اعضای خانواده و متناسب با ترجیحات آنها عرضه کند. این محصول همچنین با استفاده از یادگیری ماشین می‌تواند ترجیحات غذایی و محدودیت‌های رژیمی کاربر را هم یاد گرفته و بر اساس مواد غذایی موجود، غذاهایی را به کاربر پیشنهاد دهد.

تلفیق فناوری با هوش در دستگاه‌های هوشمند

سامسونگ همچنین از یک اکوسیستم محصولات موبایلی رونمایی کرد که برای تسهیل تجربه کاربری طراحی شده‌اند. این فناوری‌ها حول دستگاه‌های هوشمند شخصی ایجاد شدند که با استفاده از بیکسبی و SmartThings یک مجموعه منسجم را تشکیل داده و امکان تجربه‌ای هوشمند و روان را فراهم می‌کنند.

مجموعه گوشی‌های گلکسی سامسونگ اکنون علاوه بر کارکردهای بهینه بیکسبی، قابلیت‌های پیشرفته دیگری را هم دارند. از جمله محصولات این حوزه که در کنفرانس امروز به نمایش گذاشته شد گوشی‌های گلکسی نوت ۸، S8 و عضو جدید A8 بودند که در ماه ژانویه ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این محصول توانست با فناوری‌ها و قابلیت‌های پیشرفته خود دنیای گوشی‌های مقرون به صرفه را متحول کند.

اما CUE سامسونگ نیز یک لایه جدید به اکوسیستم موبایلی این شرکت اضافه کرد. کیو (CUE) اولین فروشگاه محتوای دیجیتالی سامسونگ است که بصورت انحصاری برای خاورمیانه و شمال آفریقا راه‌اندازی شد. فروشگاه کیو سامسونگ در واقع کتابخانه‌ای فراگیر از موسیقی برای استریم یا دانلود است که گلچینی متنوع از هر نشریات محلی و منطقه‌ای و هزاران زنگ گوشی را در خود جای داده است.

نکته نهایی آنکه اکوسیستم سامسونگ با اتکا به SmartThings حتی فناوری‌های پوشیدنی را هم به سطحی جدید رسانده است بصورتی که کاربران می‌توانند دستگاه‌های متصل خود را با چند ابزار پوشیدنی پیشرفته کنترل کنند. این اکوسیستم همچنین شامل محصولاتی مانند Gear 360, Gear VR و DeX هم می‌شود که همه آنها در SmartThings با هم یکی می‌شوند.

اپلیکیشن کورتانا بر روی آیفون، آپدیت بزرگی را دریافت کرد؛ ظاهری جدید با قابلیت‌های تازه

اپلیکیشن کورتانا بر روی آیفون، آپدیت بزرگی را دریافت کرد؛ ظاهری جدید با قابلیت‌های تازه

همانطوری که می‌دانید کورتانا به عنوان سومین و یکی از پرقدرت‌ترین دستیار‌های صوتی با سیستم عامل ویندوز عرضه شد اما پس از مدتی پای خودش را به اندروید و ای او اس باز کرد. این دستیار صوتی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و تا کنون به خوبی توانسته است با سیری و گوگل رقابت کند. مایکروسافت تلاش دارد تا اکوسیستم نرم‌افزاری خودش را به دیگر سیستم‌عامل‌ها هم بیاورد به همین دلیل شاهد هستیم که نسخه iOS کورتانا آپدیت بزرگی را دریافت کرده است. در ادامه همراه باشید.

زمانی که شما آپدیت را انجام دهید، نکته اول ظاهر بسیار تازه نفس ان است. ظاهر اپلیکیشن به کلی عوض شده است و حال و هوای بسیار خوبی به خود گرفته این در حالی است که تغیرات در موتور اپلیکیشن را هم به خوبی میتوان درک کرد. به صورت کلی کورتانا کاملا زیر و رو شده است و در نسخه فعلا iOS تغییرات بزرگی را تجربه می‌کند. عملکرد و میزان تشخیص بالاتر رفته و فعالیت های بیشتری می‌تواند داشته باشد حتی قابلیت پاسخ به سوالات بیشتری هم اضافه شده است.

هر چقدر هم که کورتانا خوب و بسیار جامع باشد، نکته اصلی اینجاست که شما نمی‌توانید از هیچ قابلیتی از کورتانا را بیرون از اپلیکیشن داشته باشید! این خاصیت اپل است که اجازه نمی‌دهد از دستیار دیگری به عنوان دستیار اصلی استفاده کنید به همین دلیل مجبور هستید که فعلا با کورتانا در درون اپلیکیشن سازگار شوید. نظر شما در مورد این دستیار صوتی چیست؟