اریک اشمیت از گوگل: ما همیشه تمایل داشتیم تا وارد تجارت سخت‌افزار شویم

اریک اشمیت از گوگل: ما همیشه تمایل داشتیم تا وارد تجارت سخت‌افزار شویم

اریک اشمیت، در طول کنفرانس Allen & Company در مورد رشد گوگل به عنوان تولید کننده سخت‌افزار سخن گفت. براساس گزارش نیویورک تایمز، اریک اشمیت پس از معرفی و نمایش Nexus Q و Nexus 7 اعلام کرد حتی الان که گوگل تلفن، تبلت و پخش‌کننده خود را دارد باز هم یک «کمپانی سخت‌افزار» نیست.

اریک اشمیت گفت: اگر پیش از این در این باره شک و شبه‌ای وجود داشته، حالا باید بدانید که گوگل وارد بازار سخت افزار شده است. البته نمی‌توان گوگل را یک شرکت سخت‌افزاری نامید. او زمینه اصلی فعالیت گوگل را «تجارت اطلاعات» اعلام کرد. اما تجارت اطلاعات آنقدر وسیع و بزرگ است که فضای خالی برای تولید گجت‌ها را نیز برای غول جستجوی دنیا ایجاد کند.

گوگل زمانی که موتورولا را با قیمت ۱۲.۵ میلیارد دلار خرید توانست قدرت سخت‌افزاری خود را افزایش داده و به انبوهی از اختراع‌های ثبت‌شده موتورولا دست یابد تا به این ترتیب بتواند وارد رقابت جدی‌تر با اپل شود.

اریک‌اشمیت اعلام کرد:

Larry و Sergey (بنیان‌گذاران گوگل) همیشه تمایل داشتند تا با روش‌های مختلف وارد بازار سخت‌افزار شوند.

گوگل که ۱۴ سال از تاسیس‌اش می‌گذرد و درآمدش از سرویس‌های نرم‌افزاری و تبلیغات آنلاین است روز به روز بیشتر وارد تجارت سخت‌افزار می‌شود. این شرکت پس از عرضه ۳ مدل تلفن نکسوس، امسال از تبلت نکسوس ۷ و پخش‌کننده نکسوس Q پرده برداری کرد و انتظار می‌رود پروژه عینک این شرکت نیز تا سال ۲۰۱۴ آماده عرضه شود.

به این‌ترتیب شرکت‌های نرم‌افزاری مانند مایکروسافت و گوگل روز به روز بیشتر به سمت بازار سخت‌افزار گرایش پیدا کرده و سعی می‌کنند راه‌حل های سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خود را بصورت یکجا به مشتری ارائه کنند. اما این کار باعث می‌شود تا تولیدکنندگان اصلی سخت‌افزار نیز احساس خطر کرده و به دنبال راه‌حل‌های نرم‌افزاری اختصاصی خود باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.