9 ترفند کاربردی برای استفاده یک دستی از گوشی های غول پیکر اندرویدی

استفاده از گوشی با یک دست

 استفاده از گوشی با یک دست در دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید که نمایشگر آنها روز به روز در حال بزرگتر شدن است، در اکثر مواقع کار دشواری است، اما با رعایت نکات زیر می توان بر این مشکل غلبه کرد.

صفحه گوشی‌ها در حال بزرگ و بزرگتر شدن هستند. ما به اندازه کافی زمان برای استفاده از گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک داشتیم. با استفاده بیشتر مردم از گوشی‌های هوشمند برای کارهای محاسباتی و پیچیده‌تر، شرکت‌های سازنده با افزایش تعداد اینچ صفحه‌نمایش به این روند پاسخ دادند.

با اینکه صفحات بزرگ برای دیدن فیلم یا بازی‌کردن مناسب هستند، اما استفاده از گوشی با یک دست را تبدیل به رویایی دست نیافتنی می‌کنند. اگر این گوشی‌ها را با یک دست بگیرید، احتمال افتادن از دست یا لمس و کلیک‌های ناخواسته بالا می‌رود.

بنظر نمی‌آید تولیدکنندگان، روند افزایش اندازه صفحات گوشی را متوقف یا حتی آهسته‌تر کنند. پس، بیایید با استفاده از چند ترفند نرم‌افزاری، کنترل گوشی با یک دست کمتر را ساده‌تر کنیم.

لانچر Nova، معدن جسچرهای مختلف

لانچر Nova مدت زیادی است که به یکه‌تاز لانچرهای اندرویدی تبدیل شده است. حجم زیادی از ویژگی‌ها به همراه گزینه‌های پرتعداد شخصی‌سازی باعث شده تا این لانچر به انتخاب اول کاربران بدل شود.

در هر حال، اینجا می‌خواهیم با استفاده از جسچرهای لانچر Nova، حرکات لازم برای استفاده از گوشی اندرویدی‌تان را ساده‌تر کنیم.

 

استفاده از گوشی با یک دست

اول از همه، شما به نسخه ویژه یا همان کامل Nova برای دسترسی به جسچرها نیاز دارید. پس از نصب لانچر، به تنظیمات Nova بروید. به روی Gestures and Inputs بزنید. حال بیایید با هم ببینیم چه جسچرهایی، استفاده از گوشی با یک دست را ساده‌تر می‌کنند.

1- دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها با یک دست

  • Swipe Down را بزنید
  • Expand Notifications را انتخاب کنید

اکنون می‌توانید انگشت شستتان را در هر جای صفحه نمایش از بالا به پایین بکشید و نوتیفیکیشن‌هایتان را ببینید.

2- جستجوی سریع میان اپ‌های نصب شده

  • Swipe Up را بزنید
  • App Search را انتخاب کنید

حالا می‌توانید انگشت شست خود را در هرجای صفحه به بالا بکشید و اپ دلخواه را جستجو کنید. همچنین، می‌توانید حرکت خاصی را برای Expand Quick Settings و Access Recent Apps تنظیم کنید.

3- قفل کردن گوشی با یک حرکت

  • Double Tap را بزنید
  • Screen Lock را انتخاب کنید

اگر دکمه پاور گوشی شما در جایی قرار دارد که با یک دست به آن نمی‌رسید، این حرکت می‌تواند وظیفه قفل کردن گوشی شما را انجام دهد.

تعداد زیادی حرکات دو انگشتی هم وجود دارد که فعلا از آن‌ها می‌گذریم، چون هدف این مقاله آسان‌کردن استفاده از گوشی با یک دست است.

تایپ آسان‌تر با یک دست

بطور کلی، صفحات بزرگتر برای تایپ‌کردن بسیار مناسب هستند. اما اگر بخواهید با یک دست تایپ کرده و با دست دیگر یک فنجان قهوه بنوشید چه؟

اکثر کیبوردهای اندرویدی به اندازه کافی سعی کرده‌اند تا قابلیت‌های مختلفی برای تایپ با یک دست به وجود بیاورند.

4- کیبورد Gboard

استفاده از گوشی با یک دست

جی بورد که شاید پرطرفدارترین کیبورد اندرویدی باشد، حالت مخصوصی برای تایپ با یک دست دارد. برای دسترسی به آن، انگشت خود را روی آیکون اموجی یا اینتر نگه دارید و آیکون تایپ با یک دست را انتخاب کنید. اکنون کیبورد شما باید به یک سمت نزدیکتر شده باشد. از دکمه‌های کنار کیبورد می‌توانید برای جابجایی کلیدهای آن براساس نیاز خود استفاده کنید.

برای برگشت به حالت تمام صفحه، به روی آیکون فلش‌های رو به بیرون بزنید.

5- کیبورد SwiftKey

استفاده از گوشی با یک دست

سویف‌کی هنوز هم یکی از کیبوردهای محبوب کاربران اندرویدی است. تغییر اندازه یا Resize یکی از قابلیت‌های این کیبورد است. برای این کار، اپ سویفت کی را از App Drawer باز کنید. از قسمت Typing گزینه Resize را بزنید. در اینجا، می‌توانید کیبورد موردنیازتان را از بین 5 اندازه مختلف انتخاب کنید.

به همین ترتیب، خیلی از کیبوردهای اندرویدی چنین قابلیت‌هایی برای تایپ‌کردن با یک دست ارائه می‌دهند. در تنظیمات کیبورد موردعلاقه‌تان بگردید تا شاید چنین ویژگی‌ای پیدا کنید.

6- انتقال آدرس بار گوگل به پایین

استفاده از گوشی با یک دست

به طور پیشفرض، آدرس بار گوگل در بالای صفحه قرار دارد. دسترسی به این مکان اگر دست‌های کوچک یا صفحه‌نمایش بزرگی داشته باشید، کمی سخت است. 

خوشبختانه، در نسخه‌های جدیدتری گوگل کروم، این اپ به شما اجازه می‌دهد تا آدرس بار را به پایین منتقل کنید. برای این کار:

  • عبارت Chrome://flags را در آدرس بار تایپ کنید
  • دنبال Chrome Home بگردید و فعالش کنید
  • گزینه Relaunch Now را بزنید و کروم را ریستارت کنید

دیرارام! الآن باید آدرس بار گوگل کروم شما به پایین منتقل شده باشد و بتوانید راحت‌تر از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است گاهی اوقات این کار جواب ندهد. در این مورد، کروم را فورس کلوز کرده و دوباره راه‌اندازی کنید.

اپ‌هایی که جستجو در گوشی با یک دست را تسهیل می‌کنند

بیایید چند اپ که جستجو و گشتن در گوشی شما با یک دست را آسان‌تر می‌کنند، بررسی کنیم.

7- قراردادن نویگیشن بار در هر جای صفحه

استفاده از گوشی با یک دست

اگر تک دستی از گوشی استفاده می‌کنید، دسترسی به دکمه‌های پایین می‌تواند برایتان کمی مشکل ایجاد کند. در چنین موردی، اپ Simple Control می‌تواند ناجی شما باشد. با این اپ می‌توانید دکمه‌های ناوبری روی صفحه را به هرجایی از صفحه‌نمایش گوشی که می‌خواهید انتقال دهید. این قابلیت در گوشی‌های روت‌نشده هم کار می‌کند.

به عنوان مثال، اگر چپ دست هستید، می‌توانید دکمه‌های نویگیشن را به سمت چپ صفحه بیاورید. با این کار، به راحتی هرموقع خواستید به آن‌ها دسترسی دارید.

با Simple Control می‌توانید موقعیت، ارتفاع و عرض نویگیشن بار را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید آیکون، منطقه و اندازه آن‌ها را تغییر دهید.

8- مدیریت اپ و مخاطب با Omni Swipe

استفاده از گوشی با یک دست

Omni Swipe به شما اجازه می‌دهد به راحتی با یم دست به اپ‌ها، مخاطبان و غیره دسترسی داشته باشید. برای استفاده از آن، انگشت خود را از گوشه صفحه بکشید تا Omni Swipe اپ‌های موردعلاقه‌تان را فراهم کند.

این برنامه، اپ‌های شما را براساس رفتار گذشته‌تان سازمان‌دهی و لیست می‌کند تا به اپ‌هایی که بیشتر نیاز دارید، سریع‌تر دسترسی پیدا کنید. همچنین تم‌ها و میانبرهای مختلفی وجود دارد که به شما امکان شخصی‌سازی هرچه بیشتر را می‌دهد.

9- استفاده از اپ حالت تک دستی XDA

استفاده از گوشی با یک دست

شاید حالت تک دستی XDA اولین اپی باشد که توانست با موفقیت قابلیت دسترس‌پذیری iOS را تکرار کند. این اپ کل صفحه را به پایین انتقال می‌دهد تا بتوانید به راحتی با انگشت شست به بالای صفحه دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید حالت استفاده از گوشی با یک دست را از طریق میانبر لانچر یا کاشی تنظیمات سریع به سرعت تغییر دهید.

این اپ به روی دستگاه‌های روت نشده هم کار می‌کند، اما شما باید اجازه مخصوصی را از طریق Android Debug Bridge یا ADB به آن بدهید. 

توجه داشته باشید، همه اپ‌ها در محیط تک دستی به خوبی کار نمی‌کنند و ممکن است خراب شوند، اما اکثریت آن‌ها در این محیط جواب می‌دهند.

امیدواریم نکات بالا به شما در استفاده آسان از گوشی غول‌پیکرتان کمک کرده باشد. بیشتر تولیدکنندگان گوشی از قبیل سامسونگ، ال‌جی و موتورولا راه‌حل‌هایی برای استفاده از گوشی با یک دست دارند و پیشنهاد می‌کنیم کمی در این قضیه عمیق شوید و تحقیق کنید.

چگونه قفل گوشی اندرویدی خود را هنگام راه رفتن باز نگه داریم؟

قابلیت On-Body Detection

 شما می توانید با فعال کردن قابلیت On-Body Detection در هنگام راه رفتن قفل گوشی خود را باز نگه دارید. این قابلیت باعث می شود نیازی به وارد کردن رمز گوشی در زمان هایی که گوشی نزدیک شما است، نباشد و وقت زیادی را صرفه جویی می کند.


فعال کردن قفل گوشی اندرویدی و ورود به گوشی از طریق پین کد، سنسور اثرانگشت و رمز عبور، جهت برقراری امنیت دستگاه، ایده بسیار خوبی است. اگر برای گوشی اندرویدی شما، هیچ گونه تنظیمات قفل صفحه نمایش در نظر گرفته نشده است، هر شخص غریبه و ناشناسی می تواند به راحتی وارد گوشی شما شده و پیام ها، ایمیل ها و تمام برنامه های موجود در گوشی را به خوانده و یا به سرقت ببرد.

اما از سمت دیگر این قفل ها هنگامی که در حال راه رفتن هستید دردسر ساز می شوند. خب، سازندگان اندروید به همین دلیل است که ویژگی Smart Lock یا قفل هوشمند را در این سیستم عامل تعبیه کرده اند.

قفل هوشمند به شما امکان دور زدن سیستم امنیتی گوشی را هنگامی که در منزل هستید و یا به یک دستگاه بلوتوث مطمئن وصل هستید را خواهد داد. اما یک ترفند جالب دیگر در اندروید وجود دارد که برای باز نگه داشتن قفل در هنگام راه رفتن است که به آن قابلیت On-Body Detection می گویند.

در این قابلیت گوگل از بخش شتاب سنج دستگاه استفاده خواهد کرد و به کمک آن بررسی می کند که آیا کاربر دستگاه، آن را در دست گرفته و یا در جیب خود قرار داده است و یا خیر. به این ترتیب اگر دستگاه خود را روی میز یا هر جای دیگری جا بگذارید، تلفن همراه یا تبلت خود به خود قفل خواهد شد اما هنگامی که راه می روید، قفل گوشی به صورت پیش فرض باز خواهد ماند و شما می توانید به محض نیاز از آن استفاده کنید. پس از رسیدن به محل کار و قرار دادن آن بر روی میز کار، گوشی دوباره به صورت قفل شده در می آید و تا هنگامی که شما آن را لازم نداشته باشید در همین حالت باقی می ماند.

نحوه فعال کردن قابلیت On-Body Detection

تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و Security & location را انتخاب کنید.

بخش Smart Lock را ضربه بزنید و PIN یا رمز عبور فعلی خود را تایید کنید. اگر شما هیچ قفل صفحه ای ندارید، قبل از ادامه باید آن را اضافه کنید.

On-body detection را انتخاب کنید. اطلاعات را بخوانید و تأیید کنید، سپس ضامن را به حالت روشن بگذارید.

پس از خواندن پیام امنیتی، روی Continue کلیک کنید.

با این شگردها گوشی اندرویدی‌تان برای همیشه نسبت به ویروس و بدافزار ضد ضربه می شود!

ویروسی شدن گوشی ها

ویروسی شدن گوشی های هوشمند برای همه ما مهم است. پلتفرم باز اندروید باعث شده تا دستگاه های اندرویدی در مقایسه با گوشی های مبتنی بر آی او اس  پتانسیل بیشتری برای آلوده شدن به نرم افزارهای مخرب داشته باشند.

گوگل در تلاش است تا با سپرهای محافظتی مانند Google Play Protect این ضعف را جبران کند، اما هنوز هم آسیب پذیری بالایی در این پلتفرم وجود دارد. با این وجود، شما می‌توانید با کمی مراقبت، تلفن خود را امن و بدون ویروس و تروجان نگه دارید.

بدافزار اندروید چیست؟

احتمالاً شما هم اصطلاح «بدافزار» را از قبل شنیده‌اید ، این واژه به معنای «نرم افزارهای مخرب» است. بد افزارها در ویندوز رایانه ها بسیار رایج هستند و حتماً شما هم با آن آشنا هستید اما نشانه های آلوده شدن سیستم در ویندوز رایانه و اندروید متفاوت است.

ویروسی شدن گوشی ها دارای علائم متفاوتی از رایانه ها است. باز شدن پنجره های پاپ آپ، عدم نمایش مرورگر، ظاهر شدن ناگهانی نوار ابزار یا هر چیز دیگری که در ویندوز نشان از وجود بدافزار است در اندروید به این شکل دیده نمی‌شود. چرا که در اندروید یک برنامه مخرب ممکن است خود را به عنوان یک برنامه قانونی نشان دهد و خود را کاملاً از نظر شما پنهان کند. اما در پس زمینه می‌تواند فعالیت‌های مشکوک را مانند سرقت اطلاعات خصوصی و آپلود اطلاعات در جایی که شما از آن خبر ندارید، را انجام دهد.

به عنوان مثال، بدافزار Skygofree که اخیراً یافت شده است، می‌تواند 48 دستور مختلف را در گوشی یا تبلت اندرویدی انجام دهد، کارهایی مانند روشن کردن میکروفون گوشی بدون اطلاع صاحب آن، اتصال به Wi-Fi و جمع آوری اطلاعات و موارد دیگر.

درست است که اندروید نسبت به آی او اس در زمینه بدافزارها آسیب پذیر تر است اما این به آن معنا نیست که شما باید گوشی اندرویدی خود را رها نکنید و فقط به سراغ Apple بروید. راهکارهای آسانی وجود دارد که شما بتوانید از ورود نرم افزارهای مخرب در اندروید جلوگیری کنید. در اینجا با هم کارهایی که باید انجام دهید را مرور می‌کنیم.

ویروسی شدن گوشی

تنها نرم افزارهای رسمی را نصب کنید

یکی از مهمترین وجه تمایزهای Android نسبت به سایر سیستم عامل های موبایل، توانایی دانلود کردن برنامه ها از منابع مختلف است؛ یعنی شما در این سیستم عامل می‌توانید برنامه هایی که در Play Store رسمی گوگل نیستند را هم از منابع مختلف دانلود و نصب کنید. اکثر مردم نیازی به انجام این کار ندارند، اما اگر یک برنامه در کشور شما در دسترس نباشد، یا آخرین نسخه برنامه هنوز به دستگاه شما نرسیده باشد، انجام این کار مفید است.

هرچند که گوگل پلی هم صد در صد عاری از بدافزار نیست، اما متأسفانه نصب برنامه از منابع ناشناس می‌تواند خطرناک باشد. گوگل نیز به طور فعال اقداماتی را برای کاهش تعداد برنامه های مخرب موجود در فروشگاه Play انجام می دهد، اما بر روی آنچه که شما انتخاب می‌کنید و به صورت دستی نصب می‌کند، کنترل ندارد و اگر برنامه هایی را که مورد بررسی قرار نگرفته اند، دانلود کنید خطر ابتلا به نصب نرم افزارهای مخرب بسیار زیاد است. به همین دلیل گزینه بارگذاری نرم افزار از “منابع ناشناس” به طور پیش فرض در سیستم عامل اندروید غیر فعال است.

قبل از دانلود هر برنامه، چند ثانیه وقت بگذارید و از خودتان بپرسید که آیا به منبع سازنده این نرم افزار اعتماد دارید؟ آیا از یک وب سایت قانونی و قابل اعتماد در حال دانلود هستید؟ توسعه دهنده نرم افزار شناخته شده و قابل اعتماد است؟ آیا متخصصان امنیت این نرم افزار را بررسی کرده‌اند؟

ویروسی شدن گوشی

از فروشگاه های نرم افزار ناشناس استفاده نکنید

در اندروید می‌توان اپلیکیشن ها را از منابع مختلف دریافت کرد، این بدان معنی است که شما می‌توانید از فروشگاه های نرم افزاری مختلف استفاده کنید اما کارشناسان امنیتی به شما توصیه می‌کنند که در حد امکان فقط از Google Play استفاده کنید. هرچند امکانات این فروشگاه کامل نیست و بعضاً مشکلات امنیتی هم در آن دیده شده است اما هنوز هم بسیار امن تر از سایر گزینه است.
برخی از فروشگاه ها خودشان جز بدافزارها محسوب می‌شوند و وقتی که شما مجوزهای گوناگونی به آن در هنگام نصب می‌دهید می‌توانند بدافزارهای بیشتری را در گوشی شما نصب کنند. پس برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی خود از نصب فروشگاه های غیر مطمئن جدا خودداری کنید.

نصب نرم افزار قفل شکسته ممنوع!

وقتی یک نرم افزار قفل شکسته را نصب می‌کنید معلوم نیست که چه محتوای پراکنده‌ای نصب می‌کند، چرا که همیشه حاوی آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که برنامه های رسمی را نصب می‌کنید، حتی هنگام استفاده از Google Play.
ضمن آنکه وقتی یک نرم افزار را نصب می‌کنید حتماً مجوزهای آن را بررسی کنید، شرح را بخوانید و حساب کاربری توسعه دهنده را بررسی کنید. اگر چیزی به نظرتان اضافی و مشکوک است حتماً آن را بررسی کنید.

به روز رسانی ها را جدی بگیرید

گوگل پچ های امنیتی ماهانه برای اندروید منتشر می‌کند که به حفظ سیستم در مقابل حملات کمک می‌کند. هر سازنده نرم افزار هم در بروز رسانی های خود باگ ها و مشکلات امنیتی را برطرف می‌کند. بنابراین به روز رسانی مرتب نرم افزارها را فراموش نکنید. این کار نهایتاً 15 دقیقه از زمان شما را می‌گیرد اما می‌تواند نکته مهمی در حفظ امنیت گوشی شما باشد.

تغییر سفارشی بزرگنمایی برای هر صفحه وب در مرورگر گوگل کروم

میزان زوم در صفحات مرورگر

میزان زوم در صفحات مرورگر کروم را می‌توانید برای هر صفحه وب که به طور مرتب به آن مراجعه می‌کنید، به طور جداگانه تنظیم و ثبت کنید تا در مراجعات بعدی، صفحه با ابعادی که دوست دارید برای شما به نمایش درآید.

هر مرورگر دارای یک ویژگی بزرگنمایی است که به شما امکان می‌دهد تا اندازه یک صفحه وب را کاهش یا افزایش دهید. اگر این قابلیت را به درستی اعمال کنید، کار کردن با آن مرورگر برایتان بسیار ساده تر می شود. در واقع میزان زوم در صفحات مرورگر می‌تواند خوانایی صفحه را برای ما بهبود و وب سایت را دوستانه تر کند.

مرورگر Chrome دارای قابلیت Zoom مجاز است. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید سطح بزرگنمایی آن را برای هر صفحه وب سفارشی کنید؟

نحوه مدیریت زوم خودکار در گوگل کروم

برای تنظیم میزان زوم در صفحات مرورگر کروم می‌توانید به گزینه بیشتر در تنظیمات و بخش زوم مراجعه کنید و اندازه متن، تصاویر و ویدیوها را برای همه صفحات وب تغییر دهید.

همچنین می‌توانید سطح بزرگنمایی خاصی را برای هر صفحه وب سفارشی کنید. برای انجام این کار باید تنظیمات زیر را انجام دهید:

به وب‌سایتی بروید که برای آن می‌خواهید تنظیمات سفارشی زوم را تنظیم کنید.

برای افزایش یا کاهش اندازه صفحه، از کنترل های بالا (بیشتر> زوم) استفاده کنید.

زوم سفارشی را برای هر سایت که معمولاً به آن سر می‌زنید، تنظیم کنید.

اکنون، به منو > تنظیمات > تنظیمات پیشرفته > تنظیمات محتوا > سطح زوم بروید.

Menu > Settings > Advanced Settings > Content settings > Zoom levels

 صفحه زیر برای مرورگر شما نمایش داده می شود:

در اینجا، شما تمام سطوح زوم و دامنه هایی را که در آن قابل اجرا هستند، پیدا خواهید کرد.

اکنون می‌توانید میزان زومی را که برای هر صفحه سفارشی کرده‌اید، حذف کرده و دوباره آن را تنظیم کنید. البته از این صفحه نمی‌توان میزان بزرگنمایی را تغییر داد؛ ضمن آنکه نمی‌توان یک صفحه وب را از اینجا اضافه کرد.

مرورگر کروم هر تنظیم زوم را به خاطر می‌سپارد و زمانی که شما در آن سایت خاص قرار می‌گیرید، به طور خودکار آن را با بزرگنمایی که تنظیم کرده‌اید، نمایش می‌دهد.

چطور متن آهنگ ها را بدون نصب اپلیکیشن به موزیک پلیر گوشی اضافه کنیم؟

اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر

وقتی در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه مان هستیم، نمایش همزمان متن آهنگ و هماهنگی آن با آهنگ این تجربه را هزاران بار لذت بخش تر می کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش هایی برای نمایش متن موسیقی و اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر شخصی تان بپردازیم.

اولین روشی که می خواهیم به شما معرفی کنیم استفاده از اپلیکیشن MusicXmatch است. با این اپ می توانید متن آهنگی که در حال گوش دادنش هستید را به طور هماهنگ با صدای خواننده دنبال کنید. تشخیص متن آهنگ نیز با خود اپلیکیشن است، بنابراین هیچ احتیاجی به جستجو برای این کار ندارید. Musixmatch با شروع پخش آهنگ از گوشی شما، متن موسیقی را به صورت خودکار از آرشیوش جستجو می کند.

این نرم افزار آرشیو قدرتمندی دارد اما تمام موزیک های فارسی را پشتیبانی نمی کند، و همچنین برای استفاده از این نرم افزار و نمایش متن موسیقی در آن باید به اینترنت متصل باشید و همچنین گاهی این برنامه فیلتر می شود که به همین جهت باید از فیلترشکن استفاده کنید، این سه مورد آزار دهنده به نظر می رسند. اگر این سه مورد باعث ناراحتی شما می شود شما می توانید از روش بعدی که در پایین توضیح داده شده است برای اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر استفاده کنید.

استفاده از نرم افزار LISTENit

رایگان، زیبا از منظر بصری و مجهز به امکانات کافی؛ این شاید بهترین توصیفی باشد که می توانیم در مورد این موزیک پلیر داشته باشیم. این موزیک پلیر می تواند فرمت های MP3, MP4, MIDI, AAC, FLAC, OGG و بیشتر را پخش کند. مهم ترین چیزی که در LISTENit خودنمایی می کند رابط کاربری خلوت و انیمیشن های نرم و روانش هستند.
امکان ساخت پلی لیست، امکان تغییر تم رنگی، بدون تبلیغات، اکولایزرهای حرفه ای، سوییچ به حالت شب، تعیین تایمر و ابزار سازنده رینگتون هم از دیگر قابلیت های خوب LISTENit هستند که باعث شده اند نتوانیم آن را در دسته موزیک پلیرهای معمولی قرار بدهیم.
از همه این ها بگذریم این موزیک پلیر از لیریک پشتیبانی می کند و شما می توانید تکست و متن آهنگ ها را به این برنامه اضافه و ویرایش کنید، و حتی می توانید در این نرم افزار موسیقی و لیریکس را با هم سینک کنید.

برای اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر LISTENit ، هم می توانید خودتان آن لایریکس (Lyrics) را بنویسید، و هم می توانید یک موزیک پخش کنید و با لمس کاور آهنگ گزینه Add Lyrics را بزنید، و سپس Search for Lyrics Online را بزنید و در گوگل متن آهنگ را جستجو کنید، سپس تمام متن آهنگ را کپی و در محیط نرم افزار الصاق یا Paste کنید. پس از این کار شما برای همیشه متن آهنگ را خواهید داشت و به صورت آفلاین هم می توانید متن آهنگ را همزمان با موزیک بخوانید. اگر متن آهنگ هم از هر نظری مشکل داشت می توانید آن را در برنامه ویرایش کنید.
همه لیریک ها در مسیر Intenal storage/LISTENit/Lyrics ذخیره می شوند.

اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر

با همه تعریف هایی که از این نرم افزار کردیم، اما اگر از رابط کاربری یا موارد دیگری در این نرم افزار خوشتان نیامد و می خواهید که متن آهنگ را در موزیک پلیر مورد علاقه تان نمایش دهید می توانید از روش زیر استفاده کنید.

ساخت فایل لیریکس بدون استفاده از PC یا نرم افزارهای اضافی

اگر موزیک پلیر مورد علاقه تان از قابلیت نمایش لیریکس پشتیبانی نمی کند، لازم نیست آن را کنار بگذارید. شما می توانید با انجام کارهایی متن آهنگ را در موزیک پلیر دلخواهتان به نمایش در آورید و بیشتر از قبل از موزیک پلیرتان لذت ببرید.

برای اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر طبق زیرعمل کنید.

1-  ابتدا متن آهنگ را در گوگل جستجو کنید و همه آن را کپی کنید.

2-  یک فایل با پسوند txt. ایجاد کنید و متن آهنگ را در آن Paste کنید.

3-  نام فایلی را که با پسوند txt. ایجاد کرده بودید را تغییر دهید و نام فایل را دقیقا همان نام آهنگ بگذارید و همچنین پسوند آن را به lrc. تغییر دهید به عبارتی دیگر، نام فایل با نام آهنگ باید دقیقا شبیه هم باشند. به عنوان مثال شما می خواهید برای آهنگ Goli.mp3 لیریکس بگذارید، شما باید فایل example.txt را به Goli.lrc تغییر دهید.

4-  آهنگ و فایل lrc. باید هر دو در یک پوشه باشند. بنابراین پس از ساخت فایل lrc. آن را به پوشه همان آهنگ منتقل کنید.

5-  موزیک پلیر را باز کنید و حالا بیشتر لذت ببرید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، ما لیریکس آهنگ را به موزیک پلیر Samsung Music اضافه کردیم و در آن به نمایش درآوردیم.

اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر

نکته: شما می توانید از برنامه های ES File Explore, Polaris Office, Notes app, Kingsoft Office برای ساخت فایل های دارای پسوند txt. استفاده کنید.

در پایان اگر بخواهیم جمع بندی در مورد این سه روش داشته باشیم باید گفت که هر یک از این روش ها ویژگی های خاص خودشان را دارند، مثلا در نرم افزار LISTENit شما باید خودتان متن موزیک را پیدا و سپس کپی کنید، اما در Musixmatch پیدا کردن متن آهنگ با خود برنامه است، بنابراین هیچ احتیاجی به جستجو برای این کار ندارید؛ ولی همیشه باید به اینترنت متصل باشید و همچنین ممکن است متن آهنگ شما در آرشیو برنامه موجود نباشد، ولی در LISTENit شما فقط یک بار برای پیدا کردن متن آهنگ از اینترنت استفاده می کنید و بعد از این همیشه به صورت آفلاین می توانید از این نرم افزار استفاده کنید. روش سوم هم کمی پیچیده تر از دو روش قبلی است ولی اگر می خواهید متن آهنگ را در موزیک پلیر دلخواهتان مشاهده کنید چاره دیگری ندارید.

به هر حال هر یک از این روش ها معایب و مزایایی دارند، شما باید با توجه به شرایطتان از روشی که مناسب است برای اضافه کردن متن آهنگ به موزیک پلیر و نمایش آن استفاده کنید.