کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر فناوری 5G در سال ۲۰۱۹ از راه می‌رسند

کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر فناوری 5G در سال ۲۰۱۹ از راه می‌رسند

کنسرسیومی متشکل از اینتل و چندین شرکت فعال در زمینه‌ی رایانه‌های شخصی، قصد دارند رایانه‌های شخصی با امکان پشتیبانی از فناوری 5G توسعه دهند. هدف اصلی این گروه، استفاده از مودم‌های XXM 8000 اینتل است که مخصوص اتصال 5G طراحی شده است. در حال حاضر گفته می‌شود چندین شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی تا پایان سال جاری میلادی، دسترسی زود هنگام به 5G را برای عموم ارائه خواهند کرد. هدف اینتل و شرکای آن یعنی دل،  اچ‌پی،  لنوو ومایکروسافت این است که محصولاتی با امکان بهره‌گیری از فناوری 5G را تا تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۹، وارد بازار کنند.


اینتل این اعلامیه را درست کمی قبل از برگزاری MWC امسال، منتشر کرده است. کنگره‌ی جهانی موبایل با محوریت گوشی‌های هوشمند و تجهیزات ارتباطی از روز دوشنبه در شهر بارسلونا شروع خواهد شد. به گفته‌ی مدیر عمومی فناوری 5G اینتل، هم‌اکنون اطلاعاتی پیرامون مشخصات و ویژگی‌های محصولات آینده منتشر نشده؛ اما اینتل با شرکت‌های یادشده بر سر مسائل اساسی و راهبردی به توافق دست پیدا کرده است.

توسعه و عرضه‌ی محصولات مبتنی بر مودم‌های 5G برای اینتل، امری بسیار حیاتی محسوب می‌شود؛ چرا که این شرکت هم‌اکنون در حوزه‌ی اتصال همراه اینترنت با شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و سامسونگ در حال رقابت است. در این بین سامسونگ می‌تواند محصولات تجاری به همراه مودم‌های ساخت خود را عرضه کند و از این لحاظ نسبت به دو رقیب خود برتری دارد. کوالکام نیز در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که با ۱۹ تولیدکننده و ۱۸ اپراتور به توافق رسیده است و از سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر مودم‌های 5G خانواده‌ی X50 ساخت این شرکت خواهیم بود.

اینتل برای باقی ماندن در این رقابت دشوار اقدام‌های دیگری را نیز انجام داده است؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به همکاری با شرکت Spreadtrum اشاره کرد که در حوزه‌ی نیمه‌رساناها و ساخت تراشه‌ برای گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. تراشه‌های ساخت این شرکت چینی در محصولات شرکت‌هایی مانند سامسونگ و لنوو استفاده می‌شود. اینتل قصد دارد از طریق این همکاری، مودم‌های XMM 8000 خود را علاوه‌بر رایانه‌های شخصی، در گوشی‌های هوشمند 5G نیز تعبیه کند.

با اینکه فناوری 5G هنوز به‌صورت رسمی و گسترده در دسترس قرار نگرفته است؛ اما شرکت‌های مختلف از چندی پیش در حال توسعه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر این فناوری هستند. این امر می‌تواند به توسعه‌ی سریع‌تر شبکه‌ی 5G و سرویس‌های مبتنی بر آن کمک شایانی کند. به نظر می‌رسد غرفه‌ی اینتل در MWC امسال، میزبان رایانه‌های شخصی از جمله لپتاپ‌های تبدیل‌پذیر با پشتیبانی از اتصال 5G خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.