سوت پایان شرکت اپل برای گوشی iphone 4

 

همه روزه با ورود گجت های هوشمند مدرن به دنیای تکنولوژی، شماری از گوشی ها و گجت های هوشمند عملا قدیمی و مغایر با تکنولوژی روز به حساب می آیند از این سو شرکت های طراح و تولید کننده این نوع از گوشی ها توقف تولید قطعات این محصولات را در اولویت قرار می دهند.

 

به گزارش کلیک، طراحان و شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند، همه ساله با مدرن سازی تولیدات خود، حجمی از مدل های قدیمی را از رده خارج می کنند که این روند گاه با توقف لوازم جانبی همراه است و یا علی رقم توقف تولید گجت، لوازم جانبی و سخت افزاری مورد حمایت شرکت تولیدکننده قرار میگیرد و به روند عرضه ادامه می دهد.

این مساله گاها برای شرکت طراح هزینه های گزافی را به همراه دارد، چرا که بهره برداری و تولید محصولی که خط تولید آن متوقف شده است و یا تکنولوژی آن محصول به اصطلاح از رده خارج شده، از معضلاتیست که شرکت های طراح ترجیح به توقف تولید سخت افزاری آن محصول می دهند. چرا که بازگشت به ساخت قطعاتی که تکنولوژی آن به گونه ای کهنه شده است، برای شرکت سازنده هزینه بر و به اصطلاح گران تمام خواهد شد.

شرکت اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در آغاز ماه جاری و رونمایی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، خبر توقف تولیدات قطعات سخت افزاری آیفون ۴ را اعلام کرده است. این محصول که تکنولوژی ۶ سال قبل آیفون به حساب می آید، یکی از کم استفاده ترین محصولات این شرکت در سال های اخیر بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، گوشی آیفون۴ یکی از پر نقص ترین تولیدات شرکت اپل به شمار می آمد. با توجه به تکنولوژی استفاده شده در این گوشی، انتظار می رفت یکی از پرچمداران خوشنام گوشی های هوشمند در زمان خود باشد که متاسفانه این اتفاق با حجم زیادی از شکایات کاربران، به دفاتر شرکت اپل هرگز روی نداد.

یکی از این مشکلات، سیستم تغذیه و شارژر دستگاه بود که به صورت نرمال شارژدهی را انجام نمی داد و یا آنتن گوشی که در جهت های خاص از بین می رفت. این مشکلات تا حدی بود که صفحه لمسی گوشی نیز گاها با مشکلاتی مواجه می شد که کار کردن با گوشی آیفون۴ را تا حدودی غیر ممکن می ساخت. این موضوع باعث شد بسیاری از ناراضی طی نامه ای شکایت خود را از محصولات این شرکت به گوش مدیرعامل وقت شرکت اپل “استیو جابز” برسانند که با جمله معروف وی «فقط در آن جهت نگه ندارید!!!» روبرو شدند.

گوشی آیفون۴ به دور از تمامی حواشی، یکی از گام های بزرگ و موفق شرکت اپل به حساب می آمد چرا که با گذشت سال ها همچنان این شرکت از ایده های به کار گرفته شده در این گجت استفاده می کند. کارشناسان همچنین این گوشی را سکوی پرتابی برای شرکت اپل در جهت طراحی بروزترین گوشی های امروزی با نام آیفون می دانند.

این گوشی هوشمند که حدود ۶ سال پیش وارد دنیای تکنولوژی شد، امروزه یکی از الهام بخش ترین گجت ها در طراحی آیفون SE به حساب می آید، چرا که بسیاری از جزئیات این گوشی مدرن از گوشی آیفون۴ برداشته شده است.

با وجود تمامی معایب و مزایای گوشی آیفون ۴، تجهیزات و همچنین پشتیبانی این گوشی از ۱۳ سپتامبر سال جاری از طرف شرکت اپل به پایان خواهد رسید. که به معنای سوت پایان این شرکت طراح برای این گوشی ست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.