گوشی ماژولار بخریم یا نخریم؟

گوشی ماژولار بخریم یا نخریم؟

ماژولار بودن دیگر یک واقعیت دور از دسترس برای گوشی ها نیست. و با توجهبه جدید بودن آن ها افراد زیادی مردد به خرید آن ها هستند؛ در این بخش به نکاتی در مورد گوشی های ماژولار می پردازیم. در ادامه با کلیک همراه باشید.

به گزارش کلیک، به واسطه ورود شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و موتورولا به این موضوع ( با خرید شرکت ها و پتنت های کوچک فعال در فناوری موبایل ماژولار در طی سال های ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲)، چیزی که در ابتدا به عنوان یک رویای غیر ممکن به نظر می رسید به طور پیوسته خود را به عنوان محصولات مورد پسند جامعه نشان داده است.

قابلیت تعویض کردن سخت افزارهای گوشی مزایای بسیاری دارد. اول، شما می توانید گوشی خود را با نیازها و علائق خود سفارشی کنید. برای مثال، اگر در حال رفتن به تعطیلات باشید و قرار باشد عکس های زیادی بگیرید، می توانید ماژول دوربین گوشی خود را به یک لنز بهتر ارتقاء دهید. اگر بیشتر به بازی علاقه مند هستید، تعویض پردازشگر گرافیکی گوشی می تواند تجربه بهتری از بازی را به شما ارائه کند.
این قابلیت همچنین شما را قادر می کند تا مدت طولانی تری گوشی خود را حفظ کنید، به جای این که مجبور باشید در هنگام عرضه یک گوشی مدل جدید، گوشی کنونی خود را کنار بگذارید، شما می توانید با هزینه کمتری قطعات آن را تعویض و آنها را ارتقاء دهید.

ما در این جا مجموعه ای از گوشی های ماژولار و لوازم ماژولار را معرفی می کنیم – لوازم ماژولار تجهیزاتی هستند که به گوشی متصل می شوند تا عملکرد آن را تا حدودی افزایش دهند ( سخت افزارهای اصلی دستگاه تغییر نمی کنند). اگرچه این صنعت هنوز جای پیشرفت زیادی دارد، اما در این جا چهار بازیگر کلیدی وجود دارند که در این زمینه در حال پیشرفت هستند و شما بهتر است با آنها آشنا شوید.

qwisynp3dtlyi4jkm54d.0

Google Project Araاین گونه به نظر می رسد که نوآوری به شدت پیشگام گوگل در گوشی های ماژولار، با نام Project Ara، برای همیشه در برزخ تولید کنندگان گرفتار شده باشد. اما این شرکت امسال یک نسخه ویرایش اولیه از این گوشی را برای تولید کنندگان ارسال خواهد کرد و انتظار می رود تا سال ۲۰۱۷ برای عرضه به مصرف کنندگان آماده شود. اگرچه هیچ مشخصات رسمی از آن منتشر نشده است، اما Ara کاملاً ماژولار خواهد بود. قطعات سخت افزاری ویژه آن به یک ” endoskeleton ” ( مشابه مادربورد یک کامپیوتر) متصل خواهند شد به طوری که کاربران می توانند اجزای مختلف آن را تغییر و ارتقاء دهند.

 

۹۶۰-google-granted-design-patents-for-illusive-project-ara-modular-smartphone

Motorola Moto Z و Z Forceجدیدترین جفت گوشی های پرچم دار موتورولا یعنی Moto Z و Z Force ، به این دلیل باریک هستند که درب های پشتی آنها دارای خارهای مغناطیسی هستند که به لوازم اضافی متصل می شوند. یکی از این لوازم یک بسته باتری برای تامین انرژی بیشتر برای آن است، اما لوازم دیگری هم وجود دارند که روی هم رفته عملکرد گوشی ها را بهبود می دهند، مانند یک اسپیکر صوتی و یک پروژکتور تصویر.

LG G5G5 دارای یک صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی، یک پردازشگر Snapdragon 820 و دوربین پشتی (یک دوربین استاندارد ۱۶ مگاپیکسل و یک دوربین زاویه گسترده ۸ مگاپیکسل) است، همچنین دارای یک باتری است که با یک روش غیر معمول خارج می شود. قاب زیرین این گوشی به صورت کشویی به همراه باتری خارج می شود، به طوری که بعد از آن شما می توانید لوازم دیگری مانند یک نگه دارنده دوربین و یک مبدل دیجیتال به صوت را به آن متصل کنید.

Hand-Photo1-1024x768

Fairphone 2اگرچه شرکت Fairphone به اندازه شرکت های دیگر شناخته شده نیست، اما این شرکت که در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده است اکنون در آستانه عرضه دومین گوشی پرچم دار خود است. این شرکت بر روی آگاهی اجتماعی و تولید مطابق با اصول حرفه ای تاکید دارد، اما چیزی که آن را کاملاً منحصر به فرد می کند این است که این گوشی طوری باز می شود که کاربران به آسانی می توانند اجزای خاص آن را تعمیر کرده و ارتقاء دهند. مشخصات اصلی آن شامل یک پردازشگر Snapdragon 801، یک دوربین ۸ مگاپیکسل و سیستم عامل اندروید لالی پاپ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.