چگونه قفل گوشی اندرویدی خود را هنگام راه رفتن باز نگه داریم؟

قابلیت On-Body Detection

 شما می توانید با فعال کردن قابلیت On-Body Detection در هنگام راه رفتن قفل گوشی خود را باز نگه دارید. این قابلیت باعث می شود نیازی به وارد کردن رمز گوشی در زمان هایی که گوشی نزدیک شما است، نباشد و وقت زیادی را صرفه جویی می کند.


فعال کردن قفل گوشی اندرویدی و ورود به گوشی از طریق پین کد، سنسور اثرانگشت و رمز عبور، جهت برقراری امنیت دستگاه، ایده بسیار خوبی است. اگر برای گوشی اندرویدی شما، هیچ گونه تنظیمات قفل صفحه نمایش در نظر گرفته نشده است، هر شخص غریبه و ناشناسی می تواند به راحتی وارد گوشی شما شده و پیام ها، ایمیل ها و تمام برنامه های موجود در گوشی را به خوانده و یا به سرقت ببرد.

اما از سمت دیگر این قفل ها هنگامی که در حال راه رفتن هستید دردسر ساز می شوند. خب، سازندگان اندروید به همین دلیل است که ویژگی Smart Lock یا قفل هوشمند را در این سیستم عامل تعبیه کرده اند.

قفل هوشمند به شما امکان دور زدن سیستم امنیتی گوشی را هنگامی که در منزل هستید و یا به یک دستگاه بلوتوث مطمئن وصل هستید را خواهد داد. اما یک ترفند جالب دیگر در اندروید وجود دارد که برای باز نگه داشتن قفل در هنگام راه رفتن است که به آن قابلیت On-Body Detection می گویند.

در این قابلیت گوگل از بخش شتاب سنج دستگاه استفاده خواهد کرد و به کمک آن بررسی می کند که آیا کاربر دستگاه، آن را در دست گرفته و یا در جیب خود قرار داده است و یا خیر. به این ترتیب اگر دستگاه خود را روی میز یا هر جای دیگری جا بگذارید، تلفن همراه یا تبلت خود به خود قفل خواهد شد اما هنگامی که راه می روید، قفل گوشی به صورت پیش فرض باز خواهد ماند و شما می توانید به محض نیاز از آن استفاده کنید. پس از رسیدن به محل کار و قرار دادن آن بر روی میز کار، گوشی دوباره به صورت قفل شده در می آید و تا هنگامی که شما آن را لازم نداشته باشید در همین حالت باقی می ماند.

نحوه فعال کردن قابلیت On-Body Detection

تنظیمات را در تلفن خود باز کنید و Security & location را انتخاب کنید.

بخش Smart Lock را ضربه بزنید و PIN یا رمز عبور فعلی خود را تایید کنید. اگر شما هیچ قفل صفحه ای ندارید، قبل از ادامه باید آن را اضافه کنید.

On-body detection را انتخاب کنید. اطلاعات را بخوانید و تأیید کنید، سپس ضامن را به حالت روشن بگذارید.

پس از خواندن پیام امنیتی، روی Continue کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.