اولین رم ۸ گیگابایتی موبایلی جهان رونمایی شد؛ آیا گلکسی S8 اولین مشتری است؟

 

شرکت SK Hynix برای اولین بار در جهان از یک رم ۸ گیگابایتی مخصوص گوشی های هوشمند رونمایی کرد. انتظار می رود سامسونگ از این رم در گوشی پرچمدار آینده خود، یعنی Galaxy S8 استفاده کند.

تا کنون شایعات زیادی مبنی بر مجهز بودن گوشی Galaxy S8 آینده سامسونگ به ۸ گیگابایت رم در فضای مجازی منتشر شده است، ولی تا به امروز چنین تراشه ای، حداقل با اندازه و قدرتی که بتواند در یک گوشی هوشمند کوچک و سبک قرار گیرد، حتی دیده هم نشده بود.

تا این که امروز شرکت SK Hynix که رقیب اصلی شرکت سامسونگ در زمینه ساخت حافظه ها در کره جنوبی محسوب می شود، از یک حافظه سیلیکونی به صورت دو قطعه ۸ “گیگابیتی” پرده برداشت که به صورت دو کاناله پیکر بندی شده و در چهار لایه فشرده شده است. در حقیقت این یک حافظه ۶۴ گیگابیتی است که با ۸ “گیگابایت” حافظه DRAM برابری می کند و می توان از آن در گوشی های هوشمند آینده استفاده کرد. پیشرو بودن شرکت SK Hynix در این زمینه اصلا تعجبی ندارد، چرا که این شرکت در سال ۲۰۱۳ نیز اولین تراشه رم ۱ گیگابایتی DDR3 مخصوص گوشی های موبایل را معرفی کرد.

SK Hynix می گوید: این تراشه فشرده شده نسبت به تراشه های فعلی LPDDR4 گوشی ها، حدود ۳۰ درصد فضای کمتری را اشغال کرده و علاوه بر این، ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می کند. این تراشه جدید که LPDDR4X نام گذاری شده است یک ماژول رم فوق العاده برای گوشی های هوشمند است که انتظار می رود فروش بالایی را در سال میلادی جاری به دست آورد. به گفته تولید کننده این رم، LPDDR4X به صورت گسترده در گوشی های پرچمدار سال ۲۰۱۷ به کار گرفته می شود و حتی منابع دیگر نیز از به کارگیری آن در گوشی های Galaxy S8 و iPhone 8 خبر می دهند.

اگر چه به کارگیری ۸ گیگابایت رم در گوشی گلکسی اس ۸ چندان جای تعجبی ندارد، ولی بعید به نظر می رسد که اپل بخواهد چنین حجم زیادی از حافظه رم را در مدل بعدی خود به کار بگیرد. این شرکت همواره در مورد به کارگیری مقادیر بیشتر رم در آیفون های خود محافظ کارانه عمل کرده و مدعی است محصولات آن به چنین حجم زیادی از حافظه موقت نیاز ندارند. البته اپل امسال می خواهد از مدل جدیدی از گوشی های خود با صفحه نمایش اولد (OLED) نیز پرده برداری کند، چه کسی می داند از امروز تا ماه سپتامبر چه اتفاقاتی پیش می آید؟ شاید این بار تیم کوک و همکارانش در اپل دست به اتخاذ تصمیم شجاعانه و متفاوتی بزنند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.