هواوی با مشارکت Sirin Labs به دنبال ساخت تلفن هوشمند مجهز به بلاک چین است!

تلفن هوشمند مجهز به بلاک چین

 بر اساس گزارش بلومبرگ، هواوی در حال مذاکره با Sirin Labs است و قصد دارد تا تلفن هوشمند مجهز به بلاک چین را طراحی و تولید کند.

بلاک چین را می توان تکنولوژی استفاده شده در خدمات Cryptocurrency دانست. اما به صورت جامع، آن را یک لیست در حال رشد می دانیم که به صورت کاملا امن و مطمئن به سرویس های دیگر متصل شده است. به این ترتیب برای استخراج بیت کوین دیگر نیازی به سیستم و سخت افزار غول پیکری نیست و با هر کامپیوتر یا گوشی موجود در بازار می توان این کار را انجام داد (گوشی و کامپیوتر مخصوص بلاک چین با ضریب امنیتی بالا در راه است).

Sirin Labs یک استارتاپ متعلق به کشور سوئیس است که روی فناوری بلاک چین تمرکز دارد. این شرکت سال گذشته اولین تلفن هوشمند مجهز به بلاک چین خود با نام Finney را معرفی کرد که تمرکز خاصی روی امنیت داشت. این گوشی همچنین به قابلیت ماین کردن و ذخیره Cryptocurrency مجهز بود. Sirin Labs همچنان در حال عرضه Finney است، اما این موضوع نمی تواند خللی در مشارکت با شرکت هواوی ایجاد کند.

طبق گزارش بلومبرگ، هواوی قصد دارد تا گواهی استفاده از سیستم عامل SIRIN را کسب کرده و آن را با اندروید هماهنگ کند. البته در حال حاضر صحبت ها در مرحله مقدماتی به سر می برد و هیچ گونه تفاهم نامه خاصی بین هواوی و Sirin Labs به امضا نرسیده است. شایان ذکر است که نمایندگان هر دو شرکت یاد شده، ملاقات با یکدیگر را تأیید کرده، اما متأسفانه اطلاعاتی در این زمینه بروز نداده اند. البته مسئولان استارتاپ Sirin Labs، گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ را در توییتر خود پست کرده اند که می توان این موضوع را مهر تأییدی بر همکاری این کمپانی با شرکت چینی هواوی دانست.

در حال حاضر حدود 25 هزار گوشی Finney پیش فروش شده و خریداران در انتظار رسیدن آنها هستند. پیش‌تر اعلام شده بود که هزینه پیش فروش این اسمارت فون حدودا 999 دلار خواهد بود و باقی آن نیز در هنگام تحویل به مشتری دریافت می شود. اما ظاهرا مبلغ پیش فروش کمتر از رقم اعلام شده است و باید ببینیم که آیا هزینه تمام شده آن کاهش پیدا کرده یا پولی که در هنگام تحویل به مشتری دریافت می شود، افزایش یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.