مایکروسافت در فکر تصاحب شرکت الکترونیک آرتز و ولو

الکترونیک آرتز

مایکروسافت اگر چه به تازگی از قدرتمندترین کنسول بازی جهان یعنی ایکس باکس وان ایکس رونمایی کرده ولی هنوز در بخش بازی های ویدیویی از رقیب دیرینه خود یعنی سونی عقب است. بر اساس شایعات این کمپانی خواهان تصاحب شرکت الکترونیک آرتز و ولو است.

شرکت مایکروسافت به تازگی فیل اسپنسر را به سمت جدیدی منصوب کرده است. او که رئیس بخش ایکس باکس این کمپانی بود، هم اکنون مسئولیت بخش بازی مایکروسافت را برعهده گرفته است. با توجه به این موضوع فیل اسپنسر باید بخش بازی این شرکت را در تمامی پلتفرم های آن رهبری کند.

بدون هیچ شکی تعداد بازی های انحصاری کنسول بازی پلی استیشن و همچنین کیفیت آن ها نسبت به گزینه های که مایکروسافت به خریداران کنسول خود پیشنهاد می کند، بیشتر است. به نظر می رسد فیل اسپنسر که از این موضوع اطلاع دارد، خواهان ایجاد تغییراتی در بخش بازی مایکروسافت باشد.

فیل اسپنسر

بر اساس شایعات جدید، مایکروسافت برای افزایش بازی های انحصاری خود به دنبال تصاحب شرکت های الکترونیک آرتز (Electronic Arts) و ولو  (Valve) است. مایکروسافت هم اکنون نزدیک به 130 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و می تواند شرکت الکترونیک آرتز را با ارزش 35 میلیارد دلاری خریداری کند.

گزارش جدیدی که توسط Polygon منتشر شده به این موضوع اشاره می کند که احتمال خریداری الکترونیک آرتز توسط شرکت مایکروسافت وجود دارد. علاوه بر این ناشر معروف دنیای بازی، به نظر می رسد مایکروسافت به فکر خرید شرکت های ولو و PUGB Corp نیز باشد. 

گفته می شود اگر مایکروسافت این شرکت ها را تصاحب کند، در آینده نزدیک خبر مربوط به آن را منتشر خواهد کرد. به علت ارتقا سمت فیل اسپنسر و همچنین عملکرد خوب آن در بخش ایکس باکس، احتمال خریداری شرکت های یاد شده توسط مایکروسافت وجود دارد.

الکترونیک آرتز

مدیرعامل جدید مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا نگرانی در رابطه با تصاحب شرکت های سازنده بازی ندارد چراکه وی در سال 2014 شرکت توسعه دهنده بازی ماینکرافت را به قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

شایعات به این موضوع اشاره دارند که مایکروسافت به دنبال تولید بازی های انحصاری بیشتر برای کنسول بازی ایکس باکس است و دلیل اصلی محبوبیت بیشتر پلی استیشن را همین موضوع می داند (چطور متوجه شویم تلویزیون ما از تمام ویژگی های ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی می‌کند). سونی دارای چندین استودیویی بازی سازی داخلی بوده و بازی های انحصاری بیشتری را برای کنسول خود تولید می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.