استفاده از نمایشگر OLED انعطاف پذیر در گوشی های هوشمند آینده سونی

نمایشگر OLED انعطاف پذیر

پنل های OLED آینده صنعت گوشی های هوشمند را تشکیل می دهند. شرکت های بسیاری به دنبال تولید و استفاده از این فناوری هستند. اپل در سال 2017 آیفون X را با نمایشگر OLED معرفی و روانه بازار کرد. به نظر می رسد گوشی های هوشمند آینده سونی به نمایشگر OLED انعطاف پذیر مجهز شوند.

بر اساس گزارشی جدید از کشور کره جنوبی، شرکت سونی و ال جی دیسپلی همکاری خود را افزایش می دهند. ال جی وظیفه تامین پنل های OLED مورد نیاز سونی را برعهده دارد و به نظر می رسد که این شرکت در آینده نمایشگر OLED انعطاف پذیر برای سونی تولید کند. 

در حال حاضر ال جی دیسپلی پنل های OLED مورد استفاده در تلویزیون های گران قیمت سونی را تولید می کند (سونی از تلویزیون AF8 با رزولوشن 4K و فناوری OLED رونمایی کرد). گزارش جدید اعتقاد دارد که این همکاری شامل تامین نمایشگر OLED انعطاف پذیر برای اسمارتفون های آینده سونی نیز می شود. در صورت صحت این گزارش، در آینده حداقل یکی از گوشی های هوشمند این شرکت دارای پنل خمیده OLED خواهد بود.

علاوه بر توسعه دستگاهی همانند سامسونگ گلکسی S8 توسط سونی، این گزارش معتقد است که سونی به دنبال تولید گوشی انعطاف پذیر است، البته اطلاعی از زمان معرفی این محصول در دسترس ما قرار ندارد. سامسونگ در نمایشگاه CES 2018 نمونه تولیدی از گوشی هوشمند انعطاف پذیر گلکسی X را به شرکای خود نشان داده است (احتمال آغاز تولید انبوه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ از نوامبر 2018).

انتظار می رود اولین گوشی هوشمند سونی مجهز به پنل OLED در نمایشگاه MWC 2018 در ماه آینده معرفی شود، البته این دستگاه انعطاف پذیر نخواهد بود. شاید نام این دستگاه اکسپریا XZ پرو باشد (تصویری از اکسپریا XZ پرو که دوربین دوگانه آن را نشان می دهد). احتمال استفاده از نمایشگر بارزولوشن 4K در این دستگاه وجود دارد چراکه اکسپریا XZ پریمیوم نیز از نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 4K بهره می برد (پرچمدار آینده سونی به نمایشگر OLED مجهز می شود).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.