سهم ۹۷ درصدی فروش بازار موبایل آمریکا در دست گوگل و اپل

اپل و گوگل سال جاری ۹۷ درصد از سهم فروش بازار موبایل آمریکا را به خود اختصاص داده‌‌اند. این رقم نسبت به سهم ۹۵ درصدی سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش کلیک، این رقم مربوط به سه ماهه نخست سال جاری است، طبق گزارش منتشر شده از سوی (Consumer Intelligence Research Partners (CIRP، این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۵ درصد بوده است.

طبق نتایج به دست آمده اندروید در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ محبوب‌ترین سیستم عامل بوده است و ۵۷ درصد از سهم فروش بازار آمریکا را از آن خود کرده است.  سهم سیستم عامل IOS نیز در همین مدت زمان ۴۰ درصد بوده است.

گوگل و اندروید مدت زمانی زیادی است که در بازار موبایل آمریکا بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند. هر دو شرکت به گونه‌ای متفاوت به موفقیت دست یافته‌اند.

گوگل سیستم عامل خود را در اختیار شرکت‌های دیگر تولید کننده گوشی‌های هوشمند قرار داده است. سهم فروش دستگاه‌های اندرویدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ در میان هفت شرکت تولید کننده گوشی هوشمند تقسیم شده است. شرکت‌های زیادی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و در  این  میان شرکت‌های سامسونگ و هواوی بیشترین فروش را داشته‌اند.

استفاده شرکت‌های مختلف تولید کننده گوشی‌های هوشمند از اندروید به معنای این است که این سیستم عامل در فعالیت‌های پژوهشی CIRP در مورد شرکت‌های تولید کننده گوشی جایگاه مشخصی ندارد. در مقابل در مورد اپل که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ ۴۰ درصد سهم فروش را در  اختیار داشته است، همه چیز واضح و مشخص است و سهم آن به سهم ۳۷ درصدی سامسونگ بسیار نزدیک است. شرکت‌های ال‌جی، موتورلا و اچ تی سی نیز سهمی از فروش این بازار را به خود اختصاص داده‌اند اما عدد و رقم دقیقی مربوط به سهم آن‌ها در این گزارش قید نشده است.

CIRP اذعان می‌کند که به غیر از اپل و سامسونگ تمام شرکت‌های دیگر تولید کننده گوشی در مقایسه با ماه مارچ ۲۰۱۵ با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

به گفته یکی از اعضای موسسه CIRP و همکار او، اپل و سامسونگ همچنان سهم عمده‌ای از فروش موبایل در بازار آمریکا را در اختیار دارند.

سامسونگ پس از حضور قدرتمند گلکسی ۷ اس در بازار توانست میزان فروش خود را افزایش دهد. اپل هم با عرضه پرچمداران خود یعنی  آیفون ۶ و ۶ اس توانست در بازار فروش خود نمایی کند.

اپل با ربودن گوی سبقت از اندروید توانست جایگاه خود را در بازار فروش مستحکم کند.

یکی از اعضای موسسه CIRP اذعان کرد همان گونه که آمار نشان می‌دهد اپل در جذب تعداد بیشتری از کاربران آندروید نسبت به قبل موفق‌تر عمل کرده است و بعد از عرضه مدل‌های خود در سپتامبر سال  ۲۰۱۴  توانسته است جایگاه خود را در بازار موبایل آمریکا تثبیت کند.

میزان جذب کاربران اندروید توسط اپل ذکر نشده است.

اطلاعات ارائه شده از سوی CIRP مربوط به پژوهش انجام شده در آمریکا در مدت زمان ۱ آپریل تا ۱۴ آپریل است. این پژوهش هم اطلاعات مربوط به گوشی‌های جدید و هم اطلاعات مربوط به گوشی‌هایی که قبلا عرضه شده‌اند را در بر می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.