مایکروسافت صنعت موبایل را دگرگون می‌کند؛ سه سرفیس‌فون در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شوند

ظاهرا کمپانی مایکروسافت به سختی در تلاش است تا میزان محبوبیت ویندوزفون‌هایش را افزایش دهد. در همین راستا، مایکروسافت قصد دارد که در سال ۲۰۱۷ از سه سرفیس‌فون رونمایی کند.

از سال ۲۰۱۲ خبرهایی در رابطه با برنامه‌ریزی‌های مایکروسافت به منظور تولید سری ویندوزفون‌های جدید و منحصر به فردی منتشر شده بود. در گذشته اعلام شد که این سری از محصولات جدید مایکروسافت با نام اختصاصی سرفیس‌فون روانه بازار می‌شوند و ظاهرا نمونه اولیه این سری از محصولات مایکروسافت نیز طی سال جاری معرفی خواهد شد. طبق گزارشات پیشین منتشر شده، احتمالا مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۱۶ از اولین سرفیس‌فون خود رونمایی می‌کند. این سری از محصولات مایکروسافت نسبت به سری محصولات لومیا خلاقانه‌تر طراحی می‌شوند و قابلیت‌های سخت افزاری مناسبی را به همراه خواهند داشت. به بیان دیگر کاملا مشهود است که ویندوزفون‌های جدید مایکروسافت باید به اندازه‌ای جذاب و با پتانسیل بالا طراحی شوند که قادر به رقابت با محصولاتی همچون آیفون‌های اپل و سری گوشی‌های گلکسی S سامسونگ و … باشند.

به گزارش کلیک، ظاهرا سرفیس‌فونی که مایکروسافت امسال آن را معرفی می‌کند از سیستم روی چیپ (SoC) قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ بهره‌مند خواهد بود. اما در این بین اخبار جدیدی منتشر شده که حاکی از برنامه‌ریزی مایکروسافت به منظور رونمایی از سه سرفیس‌فون جدید در سال ۲۰۱۷ است. اگر مایکروسافت بخواهد که سه سرفیس‌فون را در سال ۲۰۱۷ معرفی کند، بعید به نظر می‌آید که نسخه‌ای از این محصولات در سال جاری روانه بازار شود. به بیان دیگر احتمالا معرفی اولین سرفیس‌فون مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ کنسل شده و در سال ۲۰۱۷ میلادی شاهد رونمایی ردموندی‌ها از اولین سرفیس‌فون خواهیم بود.

۱

با این وجود برخی از کارشناسان عقیده دارند که مایکروسافت همچنان در سال ۲۰۱۶ از اولین سرفیس‌فون خود رونمایی خواهد کرد و در سال ۲۰۱۷ قصد ایجاد تنوع هرچه بیشتر در این سری از ویندوزفون‌هایش را دارد و به همین سبب شروع به معرفی سرفیس‌فون‌های جدیدی خواهد کرد. اما به نظر شما سرفیس‌فون‌هایی که در سال ۲۰۱۷ رونمایی می‌شوند به واقع توانایی لازم به منظور جلب توجه کاربران را خواهند داشت؟ در سال ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از نسخه‌های جدید پرچمداران اندرویدی و همچنین آیفون‌های جدید اپل خواهیم بود. بدون تردید تا آن هنگام کمپانی‌هایی همچون سامسونگ، اپل، ال‌جی و … پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای در زمینه طراحی گوشی‌های هوشمند خواهند داشت و این موضوع ممکن است باز هم دلیلی بر عدم استقبال کاربران از سرفیس‌فون‌های مایکروسافت شود.

بنابراین چنانچه مایکروسافت بخواهد که در سال ۲۰۱۷ توجه کاربران را به سمت و سوی سرفیس‌فون‌های خود جلب کند، باید این محصولات را به قابلیت‌های ویژه‌ای مجهز سازد. به عنوان مثال تجهیز سرفیس‌فون‌های مایکروسافت به صفحه نمایش‌ با وضوح تصویر QHD در سال ۲۰۱۷ به واقع نمی‌تواند عاملی باشد که این محصولات را قادر به رقابت به گوشی‌های اندرویدی کرده و توجه کاربران را جلب نماید. بنابراین مایکروسافت باید برنامه‌ریزی قوی‌تری در این رابطه داشته باشد.

طبق اطلاعاتی که از سوی سایت Windows Central منتشر شده، مایکروسافت طی سال ۲۰۱۶ همچنان بر روی سری ویندوزفون‌های لومیا فعالیت می‌کند و در سال ۲۰۱۷ رسما از سه سرفیس‌فون جدید رونمایی خواهد کرد. این سرفیس‌فون‌ها مانند سری محصولات لومیا تنها یک ویندوزفون معمولی نخواهند بود و قابلیت‌های فوق‌العاده پیشرفته‌تری را ارائه می‌کنند. ظاهرا مایکروسافت قصد دارد که با رونمایی از سرفیس‌فون‌های خود تحولی در دنیای دستگاه‌های هوشمند موبایلی ایجاد کند! نظر شما در این رابطه چگونه است؟ آیا مایکروسافت به واقع می‌تواند با سیستم عامل ویندوز به رقیبی جدی برای سایر محصولات پرطرفدار کنونی موجود در بازار و سیستم عامل‌هایی همچون اندروید و آی او اس تبدیل شود؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.