روش صحیح افزودن عکس و ویدیو به بخش استوری شبکه های اجتماعی

بخش استوری شبکه های اجتماعی

بسیاری از کاربران هنگام اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو از طریق بخش استوری شبکه های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند. در این مطلب می خواهیم برای همیشه به این مشکل خاتمه دهیم.

بخش استوری شبکه های اجتماعی اولین بار توسط برنامه اسنپ چت (Snapchat) ارائه شد، سپس اینستاگرام و فیسبوک در نسخه‌های جدید برنامه‌های خود این بخش را اضافه کردند.

فاکتور‌های بسیار زیادی بر روی بخش استوری شبکه های اجتماعی تاثیر می گذارند و یک Story منحصر به فرد را ایجاد می کند. همان‌طور که می‌دانید سیستم بخش Story به گونه‌ای طراحی شده است که فقط تصاویر و ویدیو‌هایی که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در بخش گالری خود ذخیره کردید را می‌توانید به بخش Story اضافه کنید.

البته با استفاده از یک سری ترفند‌های خاص می‌توانید تصاویر و ویدیو‌های قدیمی ذخیره شده در گالری گوشی خود را نیز به این بخش اضافه کنید. هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید.

همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به ۲۴ آن Story حذف خواهد شد.

در این مطلب به آموزش نحوه قرار دادن عکس و ویدیو در بخش استوری شبکه های اجتماعی از قبیل Snapchat Instagram و Facebook پرداخته‌ایم. این نکته را توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از بخش استوری شبکه های اجتماعی ممکن است باعث اذیت فالووران و کاهش تعداد فالوور خود شود. بنابراین بهتر است با رعایت اعتدال از بخش Story شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم.

Snapchat

1th pic

برنامه اسنپ چت برای اولین بار بخش استوری شبکه های اجتماعی را باب کرد. در حالت استوری شما می تونید تصاویر و ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید و فقط به این نکته توجه داشته باشید که استوری ها تنها ۲۴ ساعت ماندگاری دارند و بعد از ۲۴ ساعت پاک خواهند شد. بعد از اینکه تصویر خود را ویرایش کردید و یکسری افکت های دلخواه بر روی آن پیاده سازی کردید پایین صفحه بر روی آیکون مربع که دارای یک علامت مثبت نیز هست کلیک کنید سپس گزینه Add to your story رو انتخاب کنید تا به عنوان استوری پست شود. به این صورت شما می تونید پست استوری بگذارید اما سوال اینجاست حالا اگر بخواهید پیش از موعد (یعنی زودتر از ۲۴ ساعت) استوری را پاک کنید چکار باید کرد؟

در این صورت شما باید به صفحه My Friend بروید و بر روی آیکون چرخ دنده که همان تنظیمات در کنار استوری هست کلیک کنید در این صورت صفحه ای برای شما باز می‌شود که می توانید گزینه Delete را انتخاب کنید و درنهایت استوری شما پاک می‌شود.

2th pic

راه دیگری برای ساخت Story این است که عکس یا ویدیو را بگیرید سپس گزینه ارسال شود به (Send to) را انتخاب کنید. با برداشتن علامت دایره کنار My story می‌توانید دوستانی را که می‌خواهید استوری را به صورت شخصی دریافت کنند را انتخاب کنید. برای مشاهده استوری به صفحه My friends بروید سپس بر روی نام کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید، حالا استوری‌های خود را می‌توانید مشاهده کنید.

اگر بر روی تصویر چرخ دنده ضربه بزنید، استوری در گالری گوشی شما ذخیره می‌شود. برای اینکه استوری دوستان خود را ببینید کافیست بر روی نام کاربری آن‌ها ضربه بزنید تا منویی باز شود که حاوی استوری‌های دوستان شما هستند سپس می‌توانید هر کدام را که تمایل داشته باشید مشاهده کنید.

Instagram

4th pic

قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) شباهت بسیار زیادی به قابلیت استوریز ارائه شده در اپلیکیشن اسنپ‌چت (Snapchat) دارد. به موجب وجود این قابلیت کاربر می‌تواند مجموعه‌ای از عکس‌های مورد نظر خود را با تاریخ انقضای ۲۴ ساعته ارسال کند. به بیان ساده‌تر قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) بستری فراهم می‌کند که برای مدت زمان ۲۴ ساعت بتوانید عکس‌ها و ویدئوهایی خاصی را در اکانت خود بارگذاری کرده و با فالوورهای خود اشتراک‌گذاری کنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت تمام این فایل‌ها و تصاویر بارگذاری شده به طور اتوماتیک حذف می‌شوند. واژه ایستوری یا همان Story به معنای داستان است و قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) در واقع قابلیتی است که کاربر را قادر می‌کند تا برای مدت زمان مشخصی داستان اتفاقات روز خود را با فالوورهایش اشتراک‌گذاری کند. ساخت یک استوری یا داستان در اینستاگرام و استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام استوریز (Instagram Stories) به شیوه مشابه با روشی که در اسنپ‌چت ارائه شده قابل انجام است. بدین منظور کافیست که طبق آموزش زیر به جلو بروید:

در صفحه اصلی حساب کاربری اینستاگرام خود یک آیکون بعلاوه را مشاهده خواهید کرد. این آیکون در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش دستگاه دیده می‌شود. با انتخاب این آیکون بعلاوه یا پلاس (Plus) می‌توانید نسبت به ساخت یک استوری (Story) و استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) وارد عمل شوید. همچنین با کشیدن انگشت خود به سمت راست در صفحه اصلی اکانت خود هم می‌توانید به این بخش دسترسی پیدا کنید. حال گزینه‌‍ دایره‌ای موجود در بخش زیرین صفحه نمایش را انتخاب کنید تا بتوانید به ضبط تصویر بپردازید.

با نگه داشتن این دکمه قادر به ضبط ویدئو خواهید بود. پس از ضبط تصویر مورد نظر نوبت به آن می‌رسد که تصویر ضبط شده را ویرایش کنید. در این مرحله قادر به اضافه کردن افکت‌ها، آیکون‌ها و شکلک‌های جالبی به تصویر مورد نظر خواهید بود. شما حتی می‌توانید یک نوع مداد خاص را انتخاب کرده و با انگشت خود بر روی تصویر ضبط شده نقاشی بکشید.

پس از اتمام ادیت یا ویرایش تصویر ضبط شده می‌توانید گزینه Done را انتخاب کنید و بدین صورت عکس مورد نظرتان آماده اشتراک‌گذاری می‌شود. حال تیک یا علامت چک ارائه شده را بزنید تا تصویر مورد نظرتان به عنوان یک استوری بخشی از داستان روزتان با فالوورهای اکانت شما اشتراک‌گذاری شود.

5th pic

دقت داشته باشید که امکان حذف استوری‌های ایجاد شده هم در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده است. بدین منظور کافیست که آیکون سه نقطه موجود در کنار هر یک از تصاویر اشتراک‌گذاری شده خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Delete را انتخاب نمایید. بار دیگر اشاره می‌کنیم که تمام عکس‌ها و ویدئوهای که با استفاده از قابلیت استوریز اینستاگرام (Instagram Stories) آن‌ها را اشتراک‌گذاری می‌کنید پس از مدت زمان ۲۴ ساعت به طور خودکار حذف می‌شوند و در پروفایل اصلی شما نمایش داده نخواهند شد.

Facebook

6th pic

شرکت فیس بوک از قابلیت اصلی اسنپ چت در اینستاگرام، مسنجر فیس‌بوک و واتس آپ استفاده کرده و حالا ویژگی استوریز به شبکه اجتماعی فیس بوک راه یافته است. استوری های فیسبوک مانند اینستاگرام، در بالای News Feed قرار می‌گیرد و درست مانند سایر پلتفرم‌ها، تصاویر شما پس از ۲۴ ساعت از استوری حذف می‌شود. طبق معمول محتوای قرار گرفته در استوری در تایم لاین قرار نمی‌گیرد و برای اینکه در آنجا نمایش داده شود، لازم است تا محتوای موردنظرتان را پست کنید. برای افزودن تصویر به بخش استوری خود، کافی است آیکون Your Story را بفشارید.

7th pic

همچنین در سمت چپ بخش استوری، کلیدی به نام Direct وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا یک عکس و یا ویدئو منحصربه‌فرد را با تعداد خاصی از دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کسانی که قصد تماشای این تصویر را دارند، تنها می‌توانند یک بار آن را مشاهده کرده و برای شما پاسخی بنویسند. اما پس از پایان یافتن مکالمه و خروج از آن، محتوا دیگر برای آنها قابل‌مشاهده نخواهد بود.ویژگی دیگری که به‌تازگی به این اپلیکیشن آمده، افکت‌های تصاویر در دوربین است. با فشردن آیکون دوربین در سمت چپ بالای اپلیکیشنفیسبوک در iOS و اندروید، تجربه‌ای جدید از کاربری دوربین را مشاهده خواهید کرد. این، شبیه به همان چیزی است که قبلا در Messenger فیسبوک دیده بودیم.

دوربین اکنون با افکت‌های مختلفی مانند ماسک صورت، فریم‌ها و فیلترهای تصویر گوناگونی همراه شده که می‌تواند در عکس‌ها و ویدئوهای شما اعمال شود. میتوانید برخی از این افکت‌ها را در تصویر بالا مشاهده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.