تجربه نوازندگی در iOS با اپلیکیشن شرکت Korg

تجربه نوازندگی در iOS با اپلیکیشن شرکت Korg

کسانی که از طرفداران قدیمی موسیقی، به خصوص موسیقی الکترونیک باشند حتماً سینت (Synth) را به یاد دارند. این دستگاه از ابتدا با اقبال چندانی مواجه نشد ولی خیلی‌ها شیفته‌ی آن بودند. حالا شرکت Korg امکان تولید آن را به iOS آورده است.

یکی از عادت‌های Korg زنده کردن دوباره‌ی آلات قدیمی موسیقی در قالب اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون است، و این هفته هم از آخرین محصولشان رونمایی کردند. Korg مدعی است که اپلیکیشن جدید این شرکت یعنی iMono/Poly که ۲۰ دلار قیمت دارد همان سینت‌های قدیمی Mono/Poly را تداعی می‌کند که اولین بار در سال ۱۹۸۱ معرفی شدند. این اپلیکیشن اسیلاتورهایی کنترل‌شده با ۴ ولتاژ تولید می‌کند که امکان خلق گستره‌ای از صداهای هارمونیک و ملودیک را برای کاربر فراهم می‌نماید. این اپلیکیشن امکانات جدید دیگری مثل دو واحد افکت چندگانه و هشت پچ مجازی دیگر هم دارد که کارآمدی آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

هر چند سینت در ابتدا به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد، ولی بسیاری از هنرمندان آن را پسندیدند و در عمل توسط Hardfloor ، Tangerine Dream ، The Orb ، ۸۰۸ State ، Juno Reactor ، Megaton Matt Haines ، Freddy Fresh و Chemical Brothers مورد استفاده قرار گرفت. صدای منحصر به فرد سینت Mono/Poly از ترکیب صدای اسیلاتور به پلی‌فونی یا استفاده‌ی همزمان از آن‌ها برای لیدهای مونوفونیک سینت به دست می‌آمد.

این اپلیکیشن ۱۲۸ الگوی آماده دارد تا بتوانید بدون نیاز به صرف زمان برای خلق صداهای سینت جدید بلافاصله کارتان را راه بیندازید. ۱۲۸ الگوی دیگر هم به صورت پرداخت درون برنامه مهیا شده است. با توجه به این که این سینت‌سایزر امکانات و تنظیمات زیادی دارد، Korg این برنامه را طوری طراحی کرده که با چرخاندن صفحه به راحتی بتوانید به حالت‌های مختلف برنامه نظیر سینت اصلی، پچ‌های مجازی و صفحه‌ی افکت‌ها جابجا شوید. به علاوه، اگر نرم‌افزار تولید موسیقی این شرکت به نام Gadget را داشته باشید، به طور رایگان می‌توانید از صداهای سینت iMono/Poly برای تولید موسیقی استفاده کنید. خواه بخواهید با استفاده از الگوهای آماده صرفاً چند صدای ساده بسازید، خواه به دنبال ترکیب‌های جدی و خلاقانه‌ی این شبیه‌ساز سینت‌سایزر باشید، این اپلیکیشن به کار شما می‌آید و به دردتان می‌خورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.