پرداخت موبایلی در ایران با گوشی های آیفون غیرممکن است

پرداخت موبایلی روی اپل جواب نمی دهد

پرداخت موبایلی روی موبایل اپل انجام نمی‌شود زیرا خدمات آنها افقی نیست و عمودی است در عین حال افزایش امنیت امکان‌پذیر نیست و سرورهای این شرکت در خارج از ایران قرار دارد.

به گزارش کلیک، مدیرعامل شاپرک، جبران عقب ماندگی از بانکداری الکترونیک که زیرساخت اساسی شبکه پرداخت است و مشکل اساسی جذب منابع را دو دلیل رقابت ناسالم که چندسال پیش در حوزه کارمزدها در صنعت پرداخت اتفاق افتاد، دانست و بیان کرد: در حال حاضر این مشکل به جایی رسیده که تمام خدمات گیرندگان، کارمزد از شرکت های پرداخت می خواهند.

وی گفت: درخواست هایی از همه بازیگران صنعت پرداخت و بانک ها دارم مبنی بر اینکه همه با هم این قطاری که از ریل خارج شده را به ریل بازگردانیم وگرنه عایدی جز افزایش هزینه ها نخواهیم داشت.

محسن قادری افزود: طبق آمارهای رسمی نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی حدود ۱۱ درصد و نسبت اسکناس و مسکوک به نقدینگی به کمتر از دو درصد رسیده است. وی ۴ فاکتور تاثیرگذار در صنعت پرداخت را ترکیب جمعیت، رگولاتوری، توزیع ثروت و فناوری اعلام کرد.

قادری تاکید کرد: تاکنون در زمینه کیف پول کاری نکرده ایم اما این در حالی است که تراکنش های خرد در حال از بین بردن سیستم هاست، ۸۵ درصد تراکنش های ما زیر ۵۰ هزار تومان یا معادل ۵۰ هزار است که همه برای شارژ نیست بنابراین باید یک ساماندهی بر روی تراکنش های خُرد صورت گیرد.

وی به روند طراحی و راه اندازی سامانه جامع اطلاعات پذیرندگان و تشریح فاز اول و دوم آن و همچنین عملیات پرداخت‌های موبایلی در کشور اشاره و افزود: مشکل این است که نمی توانیم موبایل اپل را در این بخش مورد استفاده قرار دهیم زیرا خدمات آنها افقی نیست و عمودی است در عین حال افزایش امنیت امکانپذیر نیست و سرورهای این شرکت در خارج از ایران قرار دارد اما گوشی های اندروید دارای قابلیت استفاده در این زمینه هستند.

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد و انتظار می رود که روند استفاده از این گوشی ها بیشتر شود.

چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد به زودی پرداخت‌های موبایلی جایگزین کارت بانکی برای پرداخت خرد می‌شود، این امکان برای تمامی اپراتورهای موبایل فراهم می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.