گوشی ارزان قیمت و جدید Moto E موتورلا شهریور ماه وارد بازار می شود

گوشی ارزان قیمت و جدید Moto E موتورلا شهریور ماه وارد بازار می شود


مدل جدید گوشی های سری Moto E موتورلا با قیمتی بسیار  مناسب و قابلیت های قابل قبول به زودی عرضه می شود.

به گزارش کلیک، این روز ها اکثر گوشی های ارزان قیمت کم کم به سمت مجهز شدن به قطعات سخت افزاری بهتری پیش می روند. گوشی جدید Moto E3 موتورلا نیز که جانشین گوشی بسیار به صرفه Moto E پارسال است، از این قاعده مستثنی نیست. روز پنج شنبه گذشته شرکت موتورلا که هم اکنون زیر مجموعه لنوو محسوب می شود اعلام کرد: گوشی Moto E3 با قیمت حدود ۱۳۰ دلار در شهریور ماه (سپتامبر) وارد بازار آمریکا، انگلستان و دیگر کشور ها خواهد شد.

مشخصات و قابلیت های این گوشی قابل قبول است. گوشی هوشمند Moto E دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی HD با رزولوشن ۱۲۸۰x720 بوده و به محافظ ضد لک مجهز است. این گوشی از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری و بدنه ضد آب پوشش داده شده با فناوری نانو بهره می برد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو وظیفه ثبت تصاویر را بر عهده دارد. میزان حافظه داخلی این گوشی هنوز مشخص نشده است ولی امکان نصب کارت حافظه میکرو SD وجود دارد.

پردازنده به کار رفته در این گوشی هنوز نا معلوم است، ولی طبق شایعات این دستگاه از پردازنده ۴ هسته ای اسنپ دراگون ۴۱۰ استفاده می کند. پردازنده ای که در دستگاه اخیرا معرفی شده G4 Play موتورلا نیز به کار رفته است.

در مورد نرم افزار این گوشی باید بگوییم که Moto E به اندروید مارشمالو ۶٫۰ مجهز بوده که تقریبا خام و با تعداد اندکی اپلیکیشن های از پیش نصب شده است. این اپلیکیشن ها شامل برنامه های کاربردی گوگل مثل Play Music، Play Movies و … به همراه یک اپلیکیشن به نام Help است که دستور العمل راهنمای استفاده از قابلیت های پایه ای گوشی است. از آنجایی که Moto E سال گذشته موتورلا یک سال پس از عرضه جدید ترین به روز رسانی اندروید را دریافت کرد، احتمال زیادی وجود دارد که به روز رسانی اندروید نوقا ۷ پس از مدتی برای Moto E جدید نیز عرضه شود.

گوشی های سری Moto E نقش پر رنگی در بالا بردن آمار فروش شرکت موتورلا ایفا می کنند. فروش این دستگاه در سال ۲۰۱۴ رشد باورنکردنی ۱۱۸ درصدی در فروش، معادل ۱٫۹ میلیارد دلار، برای موتورلا به ارمغان آورد و سال گذشته نیز این شرکت توانست در یک دوره هفت ماهه ۲٫۶ میلیون گوشی در هند به فروش برساند. اگر چه کاهش میزان تقاضا در بازار های در حال توسعه باعث کاهش فروش گوشی های هوشمند شده است، ولی در حالی که شرکت مادر موتورلا یعنی لنوو در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ در سود خود کاهش ۱۹ درصدی معادل ۹٫۱ میلیارد دلار را تجربه کرده است، موتورلا موفق شده ۵ میلیون گوشی به فروش برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.