آیا اپلیکیشن الو گوگل رقیب تلگرام است؟

allo application picture

همانطور پیشتر اعلام شده بود، اپلیکیشن پیام رسان گوگل Allo قرار بود به زودی عرضه شود. در همین راستا، گوگل از ساعاتی پیش این اپلیکیشن را به طور عمومی منتشر کرده است.

به گزارش کلیک، این سرویس پیام رسان که چندی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O در کنار اپلیکیشن Duo معرفی شد، بالاخره یک ماه پس از عرضه شریک خود یعنی اپلیکیشن Duo در اختیار عموم قرار گرفت.

هر دو اپلیکیشن Duo و Allo با استفاده از شماره تلفن همراه گوشی های هوشمند کار می کنند و ارتباطی با حساب کاربری گوگل کاربر ندارند. تمرکز اصلی در اپلیکیشن Duo بر چت ویدیویی است و اپلیکیشن Allo بیشتر برای کاربران علاقمند به ارسال و دریافت پیام های متنی کاربرد دارد. این اپلیکیشن ها را می توان کم و بیش مشابه پیام رسان های واتس اپ و iMessage دانست. از جمله قابلیت های رایج که در این اپلیکیشن ها نیز به چشم می خورد می توان به بسته های استیکر و برخی قابلیت های منحصر به فرد دیگر اشاره کرد.

در واقع، اپلیکیشن Allo همراه با یک دستیار نرم افزاری مشابه با سرویس گوگل Now عرضه شده است که در صورت استفاده از دستور Google@ می تواند به پرسش های شما پاسخ دهد. کار با این اپلیکیشن بسیار ساده است، البته یکی از نقاط ضعف آن این است که امکان ارسال و دریافت SMS را ندارد. نکته مهم دیگر در این میان این است که اگر مایل به استفاده از این پیام رسان هستید، باید مخاطبان شما نیز آن را نصب کنند که امری دشوار به نظر می رسد، چرا که بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از چند پیام رسان مختلف استفاده نکنند و همچنان به استفاده از پیام رسان هایی که تا پیش از این استفاده می کردند ادامه دهند.

عرضه رسمی این اپلیکیشن از هم اکنون آغاز شده، البته بسته به موقعیت مکانی شما، شاید هنوز امکان دانلود آن را نداشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.